قیمت خودرو؛ امروز ۲ دی ۱۴۰۲/ آرامش بازار در نخستین روز کاری زمستان

قیمت خودرو؛ امروز ۲ دی ۱۴۰۲  آرامش بازار در نخستین روز کاری زمستان
بازار خودرو امروز در نخستین روز کاری زمستان در ثبات و آرامش آغاز به کار کرد و پیش بینی می‌شود این روند همچنان تداوم داشته باشد.
کد خبر : ۱۵۸۵۲۲

به گزارش خبرنگار ایبنا، قیمت خودرو امروز (شنبه ۲ دی ۱۴۰۲) با توجه به آغاز هفته و نخستین روز کاری زمستان، آرام و بدون تلاطم گزارش می‌شود و پیش بینی شده این روند همچنان طی هفته جاری ادامه داشته باشد.

یکی از مهمترین دلایل آرامش بازار خودرو علاوه بر سامانه یکپارچه فروش خودرو، ثبات در بازار ارز و تاثیر سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی است. ضمن اینکه قیمت دلار از اواسط هفته گذشته با یک روند کاهشی همراه شد و به کانال ۴۹ هزار تومان بازگشت و همین کاهش قیمت بلافاصله در بازار‌های دیگر از جمله خودرو تاثیر مثبت داشت.

 

به هر حال بازار خودرو امروز در با آرامش و ثبات قیمت آغاز به کار کرد و بسیاری از محصولات داخلی بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته خرید و فروش می‌شوند. بطور مثال ارزان‌ترین خودروی سواری صفر موجود در بازار، کوییک معمولی همچنان با قیمت ۳۴۸ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

 

تنها خودروی دوگانه سوز موجود در سبد محصولات گروه خودرو سازی سایپا یا همان ساینا S دوگانه سوز نیز مانند روز‌های پایانی هفته گذشته همچنان با قیمت ۳۸۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری می‌شود. پراید وانت ۱۵۱، ارزان‌ترین خودرو کار و تجاری موجود در بازار آزاد نیز با قیمت ۲۷۶ میلیون تومان در بین خریداران معامله می‌شود. 

 

قیمت خودرو امروز ۲ دی ۱۴۰۲/ آرامش بازار در نخستین روز کاری زمستان

 


خودرو تارا اتوماتیک V۲ لوکس‌ترین خودرو تولید داخل که در سبد محصولات ایران خودرو قرار دارد نیز با قیمت ۷۶۳ میلیون تومان در بازار میان خریداران و فروشندگان مبادله می‌شود. همچنین پژو پارس سفارشی نیز یکی دیگر از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو است که با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود.

در خانواده محصولات دنا نیز نسخه دنده‌ای با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان و نسخه اتومات توربو شارژ نیز با قیمت ۸۱۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده است.

همچنین از جمله محصولاتی که دیگر در خطوط تولید خودروسازان قرار ندارند، اما در بازار با ثبات قیمت مواجه هستند می‌توان به پژو ۴۰۵ SLX، رنو تندر ۹۰ پلاس دنده‌ای و پژو ۲۰۶ V۸ SD اشاره کرد که هر کدام به ترتیب با قیمت ۵۳۰ میلیون تومان، ۸۲۰ میلیون تومان و ۵۵۰ میلیون تومان در بازار اعلام قیمت می‌شوند.

 

قیمت خودرو امروز ۲ دی ۱۴۰۲/ آرامش بازار در نخستین روز کاری زمستان



خودرو‌های مونتاژی نیز در بازار خودرو همانند محصولات داخلی با ثبات قیمت همراه است. به عنوان مثال هایما S۷ پلاس ایران خودرو همچنان با قیمت یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان در بازار مانند روز‌های پایانی هفته گذشته معامله می‌شود.


ضمن اینکه دو خودرو سدان مونتاژی چری آریزو ۵ اکسلنت توربو و فونیکس آریزو ۶ پرو هر کدام به ترتیب با قیمت ۹۶۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در بازار از سوی فروشندگان اعلام قیمت می‌شوند.

 

قیمت خودرو امروز ۲ دی ۱۴۰۲/ آرامش بازار در نخستین روز کاری زمستان

نویسنده: علیرضا هنرمنش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر