با وجود سیاست تحریمی آمریکا؛

هند و چین ۱۷۰ میلیون تن نفت از روسیه خریدند

هند و چین ۱۷۰ میلیون تن نفت از روسیه خریدند
صادرات نفت خام روسیه به چین و هند افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۵۸۶۴۱

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی،  بر اساس داده‌های گمرک چین، روسیه همچنان بزرگترین تامین کننده نفت خام چین در ماه نوامبر باقی ماند. بر اساس این آمار، پکن حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد. واردات نفت از روسیه توسط چین بین ژانویه تا نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۲ درصد افزایش یافت.

هند سومین اقتصاد بزرگ آسیا و سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است. طبق این گزارش، هند به یکی از واردکنندگان اصلی نفت خام روسیه تبدیل شده است. واردات نفت خام روسیه از سوی هند در ماه گذشته میلادی به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته و  به عدد ۱.۶ میلیون بشکه در روز رسید.

 

«نیکولای توکارف» مدیرعامل شرکت «ترانس‌نفت» به Rossiya۲۴ گفت: «حجم صادرات به چین و هند به طور قابل توجهی افزایش یافته است.»

 

مدیرعامل شرکت «ترانس‌نفت» از صادرات حدود ۷۰ میلیون تن نفت به هند و  حدود ۱۰۰ میلیون تن نفت به چین خبر داد. این نهاد روسی از مصر، مراکش، میانمار و پاکستان به عنوان بازارهای جدید صادرات انرژی روسیه نام برد.

 

به گزارش ایبنا، دولت آمریکا از سال ۲۰۲۲ میلادی علیه صنعت نفت روسیه تحریم اعمال کرده است. اما چین به عنوان دومین اقتصاد و هند به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان با وجود تحریم‌ها، خرید نفت از روسیه را افزایش داده‌اند.  این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که دهلی نو دارای روابط حسنه‌ای با واشنگتن است.

برچسب ها: هند روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر