هند بزرگترین واردکننده نفت جهان خواهد شد؟

هند بزرگترین واردکننده نفت جهان خواهد شد؟
چین در حال حرکت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی است. انتظار می‌رود مصرف نفت چین قبل از پایان دهه نزولی شود ولی هند به افزایش خود ادامه دهد.
کد خبر : ۱۵۹۷۱۴
به گزارش ایبنا؛ اویل پرایس (oilprice) نوشت که هند به عنوان سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان تا قبل از پایان دهه به بزرگترین پیشران بازار تقاضای نفت جهان تبدیل و جایگزین چین خواهد شد. در این تحلیل آمده است که با توجه به رشد تولید ناخالص داخلی، صنعتی شدن، شهرنشینی و گسترش طبقه متوسط ​​در هند انتظار می رود که محرک اصلی رشد تقاضای نفت جهان از چین به هند منتقل شود. 
 
هند در حال افزایش ظرفیت پالایشی خود است. یکی از مقامات هند اخیراً به پارلمان این کشور گفت که تا سال ۲۰۲۸ باید هر سال ۱/۱۲ میلیون بشکه در روز به ظرفیت فعلی اضافه کنند. «رامسوار تلی» گفت که انتظار می‌رود مجموع ظرفیت پالایش هند ۲۲% طی پنج سال آینده نسبت به عدد فعلی یعنی ۲۵۴ میلیون تن در سال معادل ۵.۸ میلیون بشکه در روز افزایش یابد
 
چین در حال حرکت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی است. در حالیکه انتظار می‌رود مصرف نفت چین قبل از پایان دهه به اوج خود برسد و شروع به کاهش کند، هند در طول دهه ۲۰۳۰ به افزایش خود ادامه خواهد داد.
 
به نقل از اویل پرایس، اقتصاد هند سریعتر از سایر اقتصاد‌های بزرگ جهان در حال رشد است و تقاضای آن برای انرژی نیز به موازات آن بیشتر می‌شود. بر اساس داده‌های وزارت نفت و گاز هند، مصرف نفت این کشور به رکورد ۲۳۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ رسید که در مقایسه با ۲۱۹ میلیون تن سال ۲۰۲۲ افزایش یافته بود. هند بیش از ۸۰% نفت خام مصرفی خود را وارد می‌کند.
 
«شاکتی کانتا داس» رئیس بانک مرکزی هند هفته گذشته در داووس گفت: «هند همچنان سریع‌ترین اقتصاد بزرگ در حال رشد است و در حال حاضر پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان است.»
برچسب ها: هند چین نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر