شرکت بنز و BMW در ۱۰ سال آینده نابود خواهند شد؟

شرکت بنز و BMW در ۱۰ سال آینده نابود خواهند شد؟
چین در حال حاضر به صادرکننده شماره یک خودرو در جهان تبدیل شده است.
کد خبر : ۱۵۸۶۸۶

به گزارش ایبنا، «ماکسیم اورشکین» مشاور ارشد اقتصادی «ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ با مجله Expert گفت که چین در حال حاضر به صادرکننده شماره یک خودرو در جهان تبدیل شده است که خبر خوبی برای برندهای اروپایی نیست.

 

این مقام ارشد روسی گفت: تعجب نخواهم کرد اگر شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز و BMW  ظرف ده سال آینده از صفحه تاریخ محو شوند. این شرکت‌ها احتمالاً به عنوان یک برند باقی خواهند ماند، اما به سرنوشت ولوو دچار خواهند شد که به چین فروخته شد. تولیدکنندگان اروپایی نه بازار و نه مزیت فناوری دارند که پنج تا ده سال پیش داشتند.»

 

کشورهای اتحادیه اروپا نظیر آلمان از زمان آغاز جنگ تحریم علیه روسیه  پس از جنگ اوکراین، دسترسی به انرژی ارزان قیمت روسیه را از دست دادند که در گذشته انرژی بسیاری از صنایع خود را تامین می کردند.

 

«هیلدگارد مولر» رئیس انجمن صنعت خودرو آلمان اوایل سال جاری هشدار داد که این کشور به‌طور چشمگیری رقابت بین‌المللی خود را از دست می‌دهد. دلیل این وضعیت افزایش هزینه‌های انرژی اعلام شد.

 

چین برای اولین بار در سه ماهه اول سال جاری با فروش ۱/۰۷ میلیون خودرو به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد. ژاپن در رتبه دوم قرار گرفت. بر اساس داده‌های شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین، این کشور در سه ماهه‌های بعدی پیشتازی خود را حفظ کرد، به طوری که حجم صادرات با رشد سالانه ۵۹.۷% از ژانویه تا اکتبر به ۳/۹۲ میلیون واحد رسیده است.

 

 

 

 

برچسب ها: چین آلمان بنز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر