پایان امپراتوری ژاپن؛

چین بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان شد

چین بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان شد
چین برای اولین بار به صادرکننده شماره یک خودرو در جهان تبدیل شده است.
کد خبر : ۱۵۸۸۲۶

به گزارش ایبنا، چین برای اولین بار به صادرکننده شماره یک خودرو در جهان تبدیل شده است. دلیل این موضوع نیز خروج شرکت‌های خودروسازی بلوک غرب نظیر کره جنوبی از بازار روسیه عنوان شده است.

پایگاه نیکی آسیا (Nikkei Asia) با استناد به داده‌های اولیه انجمن خودروسازان چین (CAAM)  گزارش داد که چین از ژانویه تا نوامبر بالغ بر ۴/۴۲ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده که ۵۸% نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش داشته است.

به نقل از «Businesskorea»، این آمار بدان معنی است که چین از ژاپن به عنوان کشور شماره یک صادرات خودرو جهان پیشی گرفته است. ژاپن با صادرات ۳/۹۹ میلیون دستگاه خودرو در رتبه دوم قرار گرفت. ژاپن در حالی از چین عقب افتاد که که صادرات خودروی آن، ۱۵% نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی رشد کرده بود.

آخرین باری که ژاپن از رتبه اول سقوط کرد مربوط به سال ۲۰۱۶ بود که آلمان به لطف عملکرد قوی فولکس واگن در رده اول جهان قرار گرفت.

چین در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر ۷۳۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه به روسیه صادر کرد که ۷ برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. مکزیک نیزدومین بازار عمده صادراتی خودروسازان چینی بود. چین در ده ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو در مکزیک فروخت. این عدد نسبت به سال قبل ۷۳% رشد داشته است.

صادرات خودرو‌های الکتریکی چینی (EVs) نیز افزایش یافته است. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان چین (CAAM)، صادرات خودرو‌های برقی چین در ۱۰ ماهه اول سال جاری به ۱.۴۳ میلیون دستگاه رسید که ۷۷% نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است. این آمار معادل ۳۴% از کل صادرات خودرویی چین است.

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر