ژاپن دیگر سومین اقتصاد جهان نیست!

ژاپن دیگر سومین اقتصاد جهان نیست!
ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان به طور غیرمنتظره‌ای وارد رکود شده است.
کد خبر : ۱۶۰۴۵۴

به گزارش ایبنا؛ شبکه CNBC آمریکا نوشت: ژاپن جایگاه خود را به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان به آلمان از دست داد، زیرا که این غول آسیایی به طور غیرمنتظره‌ای وارد رکود شده است.

 

آمار‌های غیرقطعی دولت ژاپن روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد ژاپن پس از انقباض غیرمنتظره دوباره در دوره زمانی اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۳  وارد رکود فنی (دو فصل متوالی رشد منفی) شد. 

 

تولید ناخالص داخلی اسمی ژاپن در سال ۲۰۲۳ میلادی ۵.۷% رشد کرد و به ۵۹۱/۴۸ تریلیون «ین» یا ۴/۲ تریلیون «دلار» در سال ۲۰۲۳ رسید. از سوی دیگر، آلمان شاهد رشد ۶.۳% تولید ناخالص داخلی اسمی خود بود و به ۴/۱۲ تریلیون «یورو» یا ۴/۴۶ تریلیون «دلار» رسید.

 

تولید ناخالص داخلی اسمی ارزش تولید را به دلار فعلی (بدون تعدیل تورم) اندازه گیری می کند. به نقل از بی‌بی‌سی،  داده‌‎های اقتصادی در ژاپن نشان می‌دهند که این کشور وارد یک رکود اقتصادی شده است. افزایش قیمت‌ها و از آن سو ثابت بودن دستمزد‌ها خانواده‌های ژاپنی را با مشکل مواجه کرده است.

 

به گزارش ایبنا؛ لازم به ذکر است که وضعیت آلمان نیز در آمار چندان مساعد نیست. بلومبرگ در گزارشی به نقل از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماه اول سال جاری میلادی متوقف خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر