غول کشتیرانی جهان عبور از دریای سرخ را دوباره متوقف کرد

غول کشتیرانی جهان عبور از دریای سرخ را دوباره متوقف کرد
شرکت مِرِسک دانمارک عبور کشتی‌های خود از دریای سرخ را برای ۴۸ ساعت متوقف کرده است.
کد خبر : ۱۵۸۸۶۷

به گزارش ایبنا و به نقل از رویترز، شرکت دانمارکی مرسک، بزرگ‌ترین مجموعه کشتیرانی جهان به دنبال حمله به یکی از کشتی‌هایش در دریای سرخ اعلام کرد، کشتی‌هایش به مدت ۴۸ ساعت دیگر از این دریا عبور نخواهد کرد.

بنا بر اعلام این شرکت کشتیرانی، خدمه کشتی مورد هدف، با نام «مِرِسک هانگژو» سالم هستند و هیچ نشانه‌ای از آتش‌سوزی در این کشتی وجود ندارد و کاملا می‌تواند به سفر خود به سمت شمال به سوی بندر سوئز ادامه دهد.

سازمان تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) صبح امروز از حمله به کشتی در آب‌های دریای سرخ در نزدیکی بندر الحدیده یمن خبر داد. ۳ قایق ناشناس به این کشتی حمله کرده‌اند و تبادل آتش نیز بین دو طرف گزارش شده است.

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده است تا زمانی‌که دارو و غذا به غزه نرسد، دریای سرخ برای هیچ کشتی اسرائیلی یا کشتی که به مقصد اسرائیل در حرکت است، امن نخواهد بود.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز گفته، ارتش یمن تنها کشتی‌هایی را هدف حمله قرار می‌دهد که مقصد آن‌ها سرزمین‌های اشغالی فلسطین است و باید اسرائیل تحت فشار قرار گیرد و تجاوزات خود علیه غزه را متوقف کند.

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است.

دریای سرخ نقطه ورود کشتی‌هایی است که از کانال سوئز استفاده می‌کنند و حدود ۱۲ درصد تجارت جهانی از این منطقه دریایی عبور می‌کند و برای جابجایی کالا میان آسیا و اروپا یک راه حیاتی محسوب می‌شود.

شرکت مرسک در ۲۴ دسامبر اعلام کرد که عبور از این دریا را از سر خواهد گرفت. کشتی «مرسک هانگژو» با پرچم سنگاپور با ظرفیت حمل ۱۴ هزار کانتینر از سنگاپور در حرکت بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر