اسرائیل روزانه ۲۲۰ میلیون دلار برای کشتن فلسطینی‌ها خرج می‌کند!

اسرائیل روزانه ۲۲۰ میلیون دلار برای کشتن فلسطینی‌ها خرج می‌کند!
تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اگر جنگ برای ۵ تا ۱۰ ماه دیگر ادامه یابد، هزینه احتمالی برای «اسرائیل» می‌تواند به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.
کد خبر : ۱۵۸۸۷۰

به گزارش ایبنا، روزنامه عبری کالکالیست (Calcalist) گزارش داد که هزینه احتمالی جنگ برای «اسرائیل» ممکن است به ۵۰ میلیارد دلار معادل ۱۰% از تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی افزایش یابد. این پیش بینی از این جهت حائز اهمیت است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه گفته بود: «جنگ برای چندین ماه دیگر ادامه خواهد داشت.»

واشنگتن پست نیز به نقل از تعدادی اقتصاددان آورده است که هزینه جنگ غزه برای رژیم اشغالگر قدس تاکنون  ۱۸ میلیارد دلار بوده که معادل ۲۲۰ میلیون دلار در روز است. «اکستین» معاون سابق بانک اسرائیل (Bank of Israel اخیراً برآورد کرده که تأثیر جنگ بر بودجه رژیم برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۹ میلیارد دلار بود و این عدد احتمالاً در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.

نظرسنجی گروهی موسوم به «لاتت» نشان می‌دهد که ۴۵% صهیونیست‌ها نگرانند که جنگ برای آن‌ها مشکلات اقتصادی به همراه داشته باشد. از طرفی، اقتصاددانان نیز به واشنگتن پست گفته‌اند که این جنگ باعث شد که اعتماد شهروندان، مشاغل و سرمایه گذاران به دولت و ارتش رژیم صهیونیستی از بین برود.  گفتنی است در پیش بینی فوق فرض بر این است که جنگ به لبنان و جبهه شمالی گسترش نمی‌یابد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر