آیا کشور‌های اروپایی عضو بریکس می‌شوند؟

آیا کشور‌های اروپایی عضو بریکس می‌شوند؟
آنیل سوکلال، نماینده آفریقای جنوبی در بریکس، علاقه اروپایی‌ها به پیوستن به این بلوک اقتصادی را تأیید کرد.
کد خبر : ۱۵۸۹۱۸

به گزارش ایبنا، وبگاه examiner در گزارشی آورده است: ائتلاف بریکس که به تازگی اعضای جدیدی از جمله مصر، امارات و عربستان سعودی را پذیرفته است، ارز خود را به عنوان جایگزینی جهانی برای دلار آمریکا می‌داند و اعضای آن علاقه‌مند به کاهش اتکا به آمریکا هستند.

آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان مخالف بریکس هستند؛ اما، آنیل سوکلال، نماینده آفریقای جنوبی در بریکس، علاقه اروپایی‌ها به پیوستن به این بلوک اقتصادی را تأیید کرد که نشان‌دهنده احتمال تغییر در چشم‌انداز مالی جهانی است.

بریکس هنوز از کشور‌های اروپایی برای پیوستن به این بلوک اقتصادی دعوت نکرده است؛ اما امکان پیوستن این کشور‌ها به بریکس در سال ۲۰۲۴ میلادی وجود دارد.

جنگ روسیه در اوکراین و تنش‌های چین با غرب به عنوان مانع عضویت اروپا در بریکس به حساب می‌آید و همسویی اروپا با غرب و نگرانی درباره نقش روسیه و چین در بریکس ممکن است کشور‌های اروپایی را از پیوستن به این ائتلاف بازدارد؛ زیرا این بلوک همچنان به تلاش برای دلارزدایی ادامه می‌دهد و تلاش دارد در پاسخ به جهانی «خسته» از دلار آمریکا، ارز خود را طراحی کند.

ائتلاف بریکس به دعوت از اعضای جدید ادامه می‌دهد و با تنش‌های ژئوپلیتیک کنونی و جذابیت طراحی جایگزینی برای دلار آمریکا، ممکن است در سال ۲۰۲۴ میلادی، اروپا تصمیمی محوری برای اتحاد ارزی اتخاذ می‌کند.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر