الحاق به بریکس برد-برد است

الحاق به بریکس برد-برد است
یک اقتصاددان برجسته آفریقایی معتقد است که که عضویت در بریکس یک وضعیت برد-برد است.
کد خبر : ۱۵۹۲۲۸

به گزارش ایبنا، «مودا یوسف» مدیر عامل نهاد موسوم به مرکز ارتقای بنگاه‌های خصوصی (CPPE) در نیجریه روز سه شنبه طی مصاحبه با راشاتودی گفت که اگر نیجریه به بریکس بپیوندد، بخش‌های زیادی در این کشور سود خواهند برد. این اقتصاددان آفریقایی گفت: «بخش‌هایی مانند نفت و گاز، فناوری، کشاورزی، معادن و به طور کلی زیرساخت های ما از پیوستن به این بلوک اقتصادی مزایایی خواهند داشت.»
 
مدیر عامل مرکز ارتقای بنگاه‌های خصوصی (CPPE) یکی دیگر از مزایای الحاق به بریکس را کاهش سلطه غرب می‌داند. این اقتصاددان توضیح داد که عضویت در بریکس از نظر نفوذ ژئوپلیتیکی بسیار ارزشمند خواهد بود و فرصت‌های زیادی از نظر نفوذ در میان اعضای بریکس و حتی در سطح جهانی به شما می‌دهد.
 

این اقتصاددان برجسته آفریقایی معتقد است که که عضویت در بریکس یک وضعیت برد-برد است.

 

به گزارش پرتال اطلاع رسانی بریکس، «یوسف توگار» وزیر امور خارجه نیجریه اعلام کرده است که این کشور قصد دارد تا دو سال آینده به گروه بریکس بپیوندد. توگار گفت: «نیجریه به سنی رسیده است که خودش تصمیم بگیرد شرکای او چه کسانی و کجا باشند. همسویی چندگانه به نفع ماست.»

 

«مودا یوسف» در بخش دیگری از مصاحبه خود با راشاتودی گفت: ما در مورد ایجاد موازنه در نظم جهانی از نظر قدرت و سیستم مالی صحبت می‌کنیم. شما یک دنیای چند قطبی دارید. این موارد [نظیر بریکس] برای ثبات اقتصاد جهانی ضروری است.

 

به گزارش ایبنا؛ برزیل، روسیه، هند و چین به عنوان اقتصاد‌های نوظهور جهانی در سال ۲۰۰۶ میلادی گروه بریکس را تشکیل دادندو آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ به آن پیوست. ایران، عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و‌اتیوپی نیز در اولین روز سال ۲۰۲۴ میلادی به بریکس ملحق شدند.

 

اهمیت نیجریه از این جهت است که شرکت چند ملیتی «Price Water House Coopers» با نام اختصاری «Pwc» به عنوان یکی از چهار شرکت بزرگ حسابرسی جهان پیش بینی کرده است که این کشور آفریقایی تا سال ۲۰۵۰ میلادی در زمره ۱۵ اقتصاد برتر جهان قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: بریکس دلار نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر