حال خوب بورس با تداوم ورود پول حقیقی به بازار سرمایه

حال خوب بورس با تداوم ورود پول حقیقی به بازار سرمایه
ورود پول حقیقی به بورس برای دومین روز متوالی می‌تواند یک سیگنال مثبت در زمینه شکل‌گیری روند صعودی برای بازار سهام باشد.
کد خبر : ۱۵۹۳۵۱

به گزارش ایبنا، بورس امروز نیز روند مثبت دو روز گذشته را ادامه داد و اغلب نماد‌های بازار سهام با افزایش قیمت مواجه شدند، شاخص کل بورس تهران امروز پس از سه هفته بار دیگر به مرز حساس ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی بازگشت.

امروز نیز سومین خروج سنگین پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت در یک ماه اخیر به ثبت رسیده است و بازار شاهد خروج بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها از این کلاس دارایی بوده است.

* شکل گیری روند مثبت در بورس به یک شرط

راضیه آرمند، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: طی روز‌های گذشته و امروز ارزش معاملات خرد صندوق‌های ETF سهامی افزایش یافته است. از سوی دیگر نماد‌های اهرمی نیز صعود کردند که نشان دهنده انتظارات سرمایه گذاران و معامله گران است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: علاوه بر موارد گفته شده، در سوی دیگر باز هم پول حقیقی وارد بورس شد که نشان دهنده شکل گیری روند صعودی در بورس است. البته تا ۵ روز متوالی شاخص‌های بورس سبزپوش نشوند نمی‌توان به قطعی بودن روند صعودی رای داد.

وی ادامه داد: شاخص کل بورس در وضعیت فعلی یک مقاومت جدی پیش روی دارد که سطح ۲.۲ میلیون واحدی است. به شرطی که این مقاومت طی معاملات فردا شکسته شود، تبدیل به یک نقطه حمایتی شده و امیدواری‌ها برای رشد بورس طی هفته‌های آینده افزایش می‌یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر