با ارزش‌ترین کمپانی‌های آمریکا طی ۳۰ سال اخیر را بشناسید + اینفوگرافی

با ارزش‌ترین کمپانی‌های آمریکا طی ۳۰ سال اخیر را بشناسید + اینفوگرافی
مرکز تاریخچه کسب‌وکار آمریکا فهرستی از با ارزش‌ترین کمپانی‌های آمریکا را از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۳ میلادی منتشر کرده است.
کد خبر : ۱۵۹۴۲۸

به گزارش ایبنا،  پایگاه آماری ویژوال کپیتالیست (VisualCapitalist) با استناد به داده‌های مرکز تاریخچه کسب‌وکار آمریکا (The American Business History Center) فهرستی از با ارزش‌ترین کمپانی‌های آمریکا را از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۳ میلادی منتشر کرده است.

با ارزش‌ترین کمپانی‌های آمریکا از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۳ میلادی
با ارزش‌ترین کمپانی‌های آمریکا از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۳ میلادی
جایگاه برترین کمپانی در اوایل دهه ۱۹۹۰میلادی در اختیار جنرال الکتریک بود. این شرکت صد ساله دارای بخش‌های متعدد و مختلفی نظیر هوافضا، نیرو، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنعت دیجیتال و امور مالی بود.  

اما مایکروسافت در سال ۱۹۹۹ از جنرال الکتریک پیشی گرفت. مایکروسافت اولین فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کرد و اینترنت اکسپلورر ۵. ۰ معرفی شد.  

مایکروسافت و جنرال الکتریک بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ برای کسب مقام اول رقابت کردند. با این حال، این  اکسون موبیل (بزرگترین شرکت نفتی وقت جهان) بود که پس از سال ۲۰۰۵ میلادی به مدت هفت سال در جایگاه اول قرار گرفت. این بازه زمانی همزمان با اشغال کشور نفت خیز عراق از سوی ارتش آمریکا بود.
 
جایگاه با ارزش‌ترین کمپانی آمریکا از سال ۲۰۱۲ به استثناء سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در اختیار اپل است. ارزش بازار این شرکت در سال ۲۰۲۳ میلادی بالغ بر ۲/۶ تریلیون دلار برآورد شد.
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر