حملات آمریکا و انگلیس «شِل» را هم از دریای سرخ فراری داد

حملات آمریکا و انگلیس «شِل» را هم از دریای سرخ فراری داد
آمریکا و انگلیس مدعی‌اند که می‌خواهند امنیت به دریای سرخ بیاورند، حالا غول نفتی انگلیس هم از ترس حملات آنها از دریای سرخ فرار کرد.
کد خبر : ۱۵۹۴۷۵

به گزارش ایبنا، انتقال نفت از طریق دریای سرخ به علت حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن تا اطلاع ثانوی متوقف شده است، این را غول نفتی انگلیس، «شل» اعلام کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال در همین رابطه به نقل از منابع آگاه نوشته، این شرکت از هفته گذشته به علت نگرانی در مورد گسترده شدن حملات در منطقه و همچنین ایمنی خدمه خود، حرکت تمامی محموله‌های خود از این دریا را متوقف کرد.

مقامات کشتیرانی می‌گویند، یک نفتکش کرایه شده توسط شرکت شل برای انتقال سوخت جت هند در دریای سرخ هدف حمله یک پهپاد قرار گرفته است.

تصمیم این شرکت غول نفتی در حالی اتخاذ شده است که تعدادی از شرکت‌های کشتیرانی در جهان، از جمله شرکت‌های برجسته در بخش انرژی، مسیر کشتی‌های خود را به مسیری طولانی‌تر و گران‌تر در اطراف دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی تغییر داده‌اند.

 

حملات آمریکا و انگلیس «شِل» را هم از دریای سرخ فراری داد

 

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس هم ماه پیش اعلام کرده بود که عبور تمامی محموله‌ها از دریای سرخ را متوقف خواهد کرد.

سخنگوی جنبش انصارلله، محمد عبدالسلام می‌گوید، دریای سرخ «تنها» برای کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی امن نیست و اینکه برخی شرکت‌های کشتیرانی مسیر خود را عوض کرده‌اند، به علت فشار آمریکاست و روزانه صد‌ها کشتی از تنگه باب‌المندب به سلامت عبور می‌کنند.

برچسب ها: نفت دریای سرخ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر