رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

چرا افزایش قیمت سکه و طلا متوقف شد؟

چرا افزایش قیمت سکه و طلا متوقف شد؟
با سیاست و اقدامات جدید بانک مرکزی قیمت طلا از اوج خود کاهش پیدا کرد؛ اما هنوز نسبت به قیمت‌های قبلی بالاتر است.
کد خبر : ۱۵۹۴۸۳

به گزارش ایبنا، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اظهار کرد: از اواسط هفته گذشته شاهد افزایش قیمت طلا بوده‌ایم به طوری که سکه حدود ۳.۵ میلیون تومان گران شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۲ هزار تومان افزایش یافت؛ اما با اعلام بانک مرکزی مبنی بر عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و عرضه سکه جدید با طرحی نو، قیمت طلا کاهشی شد.

وی افزود: با رویکرد جدید بانک مرکزی قیمت طلا و سکه کاهشی شد به طوری که طی یک روز قیمت سکه ۲.۵ میلیون تومان کاهش یافت؛ بنابراین از اوایل هفته شاهد کاهش قیمت‌ها و ایجاد روند نزولی در بازار طلا بوده‌ایم که خوشبختانه عرضه طلا در مرکز مبادله نیز از روز چهارشنبه کلید خورد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: دولت طی یک سال گذشته رویکرد مثبتی را دنبال کرده که در آن شرکت‌ها در قبال صادرات کالای خود طلا وارد می‌کنند که این رویکرد باعث حل مشکلات تولید شده و ضعف کشور در حوزه شمش را نیز حل کرده است.

وی افزود: بانک مرکزی برای افزایش نظارت، کنترل و شناسایی مصرف کنندگان واقعی، عرضه طلا در مرکز مبادله را از امروز عملیاتی کرد، همچنین اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز به عنوان مرجع این صنعت بر حوزه طلا کنترل‌هایی خواهد داشت.

بذرافشان درباره پیش بینی قیمت طلا در آینده تاکید کرد: با سیاست و اقدامات جدید بانک مرکزی قیمت طلا از اوج خود کاهش پیدا کرد؛ اما هنوز به قیمت‌های ابتدایی اوج نرسیده و نسبت به قیمت‌های قبلی بالاتر است. برای پیش بینی روند قیمت‌ها در آینده باید به بازار جهانی، عرضه طلا در مرکز مبادله و رویکرد بانک مرکزی توجه داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: هم‌اکنون التهابی در بازار طلا وجود ندارد و بازار روند عادی خود را طی می‌کند بنابراین؛ امیدواریم ثبات در این بازار ادامه دار باشد و شرایط عرضه نیز به گونه‌ای شکل بگیرد تا متقاضیان بتوانند به راحتی نیاز خود را مرکز مبادله ایران تأمین کنند.

 

منبع: مهر

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر