03 بهمن 1402 - 17:41
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی؛

بازار ارز کمترین اثرپذیری را از تحولات منطقه داشت/ دلار به‌زودی کاهش می‌یابد

بازار ارز کمترین اثرپذیری را از تحولات منطقه داشت  دلار به‌زودی کاهش می‌یابد
نوسانات ارزی ناشی از تحولات سیاسی و فاقد دلایل اقتصادی است و همانند تجارب قبلی نرخ ها بعد از مدت کوتاهی به روال قبلی برمی‌گردد.
کد خبر : ۱۵۹۶۵۰

به گزارش ایبنا، علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این روز‌ها شاهد اتفاقات و حوادث متعدد امنیتی در سراسر منطقه هستیم که این حوادث تبعاتی را در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی به همراه داشته است، اظهار کرد: واقعیت این است که بازار ارز و اقتصاد کشور ما در طول روز‌ها و هفته‌های گذشته کمترین اثر پذیری را از حوادث نظامی و امنیتی منطقه اعم از یمن و سوریه و پاکستان و ... داشته در حالی که در دوره‌های گذشته با رخ دادن چنین مسائلی شاهد جهش شدید نرخ‌ها بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: بازار ارز کشور ما در یک سال گذشته برخلاف پیش‌بینی‌های عجیب عده‌ای ذی‌نفع، شرایط با ثباتی را پشت سر گذاشته که این ثبات نتیجه مدیریت صحیح و تلاش موثر بانک مرکزی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: این مدیریت صحیح باعث شده، تا امروز که ما در منطقه با اتفاقات و حوادث امنیتی مختلفی مواجه هستیم کمترین اثر را بر اقتصاد کشورمان شاهد باشیم به نحوی که نرخ ارز در بازار آزاد تنها حدود ۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

سلیمی افزود: در واقع علی‌رغم تحولات خاصی که در منطقه بوجود آمد و در بازار‌های جهانی نیز اثرگذار بود، اما افزایش قیمت ارز در کشور ما با تمام حساسیت‌ها، به میزان اندکی بود که این نشان دهنده ثبات بازار ارز و مدیریت و کنترل بازارساز است.

وی گفت: واقعیت این است که اگر اقتصاد بسیاری از کشور‌ها در این شرایط قرار گیرد ممکن است دچار تلاطم و نوساناتی بیش از این‌ها شود، اما با توجه به سیاست‌ها و اقدامات بانک مرکزی خوشبختانه شاهد جهش شدید نرخ پس از بحران‌های منطقه و جهان نبوده ایم.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه نوسانات اندک بازار ارز ناشی از مسائل سیاسی و تحولات منطقه‌ای بوده و فاقد دلایل اقتصادی است، مانند تجارب قبلی همچون طوفان‌الاقصی قیمت‌ها بعد از مدت کوتاهی به روال قبلی خود بازمی‌گردد.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر