تورم در آمریکا ۳.۱ درصد افزایش یافت

تورم در آمریکا ۳.۱ درصد افزایش یافت
تردید‌هایی در مورد کاهش قریب الوقوع نرخ بهره وجود دارد.
کد خبر : ۱۶۰۴۱۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، انتظارات بازار برای شروع قریب‌الوقوع کاهش نرخ بهره آمریکا دیروز، سه‌شنبه، پس از آن که نرخ تورم در ایالات متحده بالاتر از حد انتظار بود، ضربه خورد.

گزارش وزارت کار ایالات متحده نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده در ژانویه گذشته ۰.۳ درصد به صورت ماهانه افزایش یافت که بیش از افزایش ۰.۲ درصدی مورد انتظار اقتصاددانان مورد نظرسنجی رویترز است.

به صورت سالانه، این شاخص در مقایسه با افزایش ۲.۹ درصدی مورد انتظار، ۳.۱ درصد افزایش یافت.

به استثنای مواد غذایی و انرژی که قیمت آن‌ها در نوسان است، قرائت اصلی در ژانویه ۰.۴درصد به صورت ماهانه افزایش یافت، در حالی که انتظار می‌رفت ۰.۳% افزایش داشته باشد.

به طور سالانه، این شاخص ۳.۹ درصد افزایش یافت، در حالی که انتظار می‌رفت ۳.۷ درصد افزایش یابد.

۳۶ روز قبل از نشست فدرال رزرو آمریکا برای گزارش نرخ بهره، با توجه به شاخص "FeedWatch"، بازار‌ها همچنان تا ۹۱ درصد انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌ها را در سطح فعلی خود در محدوده ۵.۲۵ درصد و ۵.۵ درصد نگه دارد.

بازار‌ها انتظار دارند کاهش نرخ بهره آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری آغاز شود. با این حال، چنین داده‌هایی نشان دهنده چالشی برای این روند است، زیرا فدرال رزرو تورم سالانه ۲ درصد را هدف قرار داده است که اقتصاد هنوز به آن نرسیده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر