26 بهمن 1402 - 18:37

دست فرمان مناطق آزاد در دولت سیزدهم عوض شده/ تراز تجاری اکثر مناطق آزاد مثبت است

دست فرمان مناطق آزاد در دولت سیزدهم عوض شده  تراز تجاری اکثر مناطق آزاد مثبت است
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سیاست‌های مناطق آزاد نسبت به گذشته تغییر کرده و اکنون صادرت محور شده است.
کد خبر : ۱۶۰۴۷۴

به گزارش ایبنا، محمدرضا میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخصوص عملکرد مناطق آزاد طی چند ماه اخیر اظهار داشت: مناطق آزاد در سال‌های قبل تبدیل به دروازه واردات شده بود و سیاست‌های ضد تولیدی اعمال می‌کرد.

وی ادامه داد: از دوره دولت سیزدهم سیاست‌های مناسبی در مناطق آزاد شکل گرفته که تا حدودی ورق را برگردانده و ما می‌بینیم امروز طبق آمار‌های رسمی صادرات از واردات در بسیاری از مناطق آزاد پیشی گرفته و زمینه‌سازی ارتباط با کشور‌های همسایه فراهم شده است.

نماینده تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های خوبی برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در مناطق آزاد ایجاد شده که اگر دنبال شود می‌توان در آینده نزدیک به یک جهش صادراتی در مناطق آزاد برسیم.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه واردات به مناطق آزاد در مدیریت شدن است گفت: به نظر می‌رسد این مناطق کم کم دارد از ولنگاری سال‌های گذشته خارج می‌شود. باید تلاش کنیم که واردات بیشتر جز کالا‌های سرمایه‌ای و واسطه‌ای باشد. واردات کالا‌های مصرفی به خصوص کالا‌هایی که نمونه داخلی دارد سم مناطق آزاد است که خوشبختانه برنامه‌های خوبی برای مقابله آن وجود دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر