28 بهمن 1402 - 21:26

انتفاع ۸۵۰ میلیون دلاری با واردات غلات از روسیه/ پایان سال ۱۴میلیون‌تن‌ ترانزیت محقق خواهد شد

انتفاع ۸۵۰ میلیون دلاری با واردات غلات از روسیه  پایان سال ۱۴میلیون‌تن‌ ترانزیت محقق خواهد شد
معاون اقتصادی وزیر خارجه از رشد ۵۰ درصدی ترانزیت در سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۱۶۰۵۱۷

به گزارش ایبنا، محمد صفری؛ معاون اقتصادی وزیر خارجه با اشاره به افزایش پنجاه درصدی ترانزیت از کشور گفت: به تازگی اقای پوتین از رییس جمهور کشورمان برای کاهش مدت زمان ترانزیت از ایران تشکر کرده بود.

معاون وزیر خارجه با اشاره به بازدید از ۱۵ نقطه مرزی کشور گفت: ازوزیر اقتصاد در خصوص رفع مشکل استقرار ایکس ری تقاضا کرده ایم و‌امید‌واریم این‌چالش رفع شود.

وی‌افزود، در استان بوشهر برخی لنج‌ها کم‌کار شده بودند که با استفاده از اشکال‌های ساز‌های جدید میتوان این‌چالش کاهش حمل و نقل در استان مذکور رفع شود.

صفری گفت: بلاخره متوجه نشدم کدام دستگاه در مرز‌های کشور نقش اصلی را دارد، در کشور‌عراق صرفا یک فرمانده واحد وجود دارد، ولی متاسفانه در کشور ما این‌چالش حل نشده است.

معاون وزیر خارجه گفت: گمرک الکترونیک و‌پنجره واحد تجارت فرامرزی بایستی برقرار شده و‌هماهنگی گمرک با دستگاه‌هایی مثل سازمان راهداری افزایش یابد

صفری با اشاره به اتصال با گمرک چین و‌توسعه روابط با کشور‌های آسیای میانه، گفت: سال قبل با تلاش‌های صورت‌گرفته گمرک موقتی در آستارا برقرار شد و روزانه تا ۲۵۰ دستگاه کامیون از آن مرز عبور میکند.

وی با اشاره به تامین دلار از طریق رویه‌های مختلف واردات و صادرات گفت: سال قبل با واردات غلات از روسیه ۸۵۰ میلیون‌دلار به نفع کشور شد.

صفری در خاتمه با اشاره به سخت گیری‌های مختلف در مرز‌ها گفت: با پیچیدگی‌های موجود در مرز‌ها اهداف کشور در حوزه ترانزیت محقق نخواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر