07 اسفند 1402 - 13:47

بانک مرکزی از ابزار اوراق گواهی سپرده به موقع استفاده کرد/ جلوی افزایش انگیزه‌های سوداگری گرفته شد

بانک مرکزی از ابزار اوراق گواهی سپرده به موقع استفاده کرد  جلوی افزایش انگیزه‌های سوداگری گرفته شد
پرداخت سود واقعی به اوراق گواهی سپرده خاص، انگیزه‌های سوداگری را پایین می‌آورد و پول‌های سرگردان را به سوی تولید هدایت می‌کند.
کد خبر : ۱۶۰۷۸۲

به گزارش ایبنا، فتح‌الله تاری، اقتصاددان در رابطه با انتشار اوراق گواهی سپرده خاص اظهار کرد: به دلیل اینکه نرخ سود اوراق گواهی سپرده مناسب است، استقبال خوبی از آن شد.

وی افزود: پرداخت سود واقعی به اوراق، انگیزه‌های سوداگری را پایین می‌آورد و پول‌های سرگردان را به سوی تولید هدایت می‌کند.

تاری گفت: سیاست انتشار اوراق گواهی سپرده، اگر به شکلی عملیاتی شود که هم بخش تولید را تحریک کند، هم پایدار باشد و هم در ابزار‌ها تنوع داشته باشد، بسیار مناسب خواهد بود

این اقتصاددان با اشاره به اینکه نرخ سود اوراق گواهی سپرده برای کسانی که زودتر از موعد یک سال نخواهند نسبت به برداشت منابع خود اقدام کنند، مناسب است، گفت: البته کسانی که انگیزه نگهداری یک‌ساله منابع مالی خود را ندارند، می‌توانند از همان نرخ سود معمول سپرده‌های بانکی استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد: انتشار اوراق، انگیزه‌های سوداگری را پایین می‌آورد و پول‌های سرگردان را به سوی تولید هدایت می‌کند و مانعی برای سفته‌بازی به وجود می‌آورد که در نهایت و در بلندمدت نیز به نفع اقتصاد خواهد بود.

 

منبع: تازه های اقتصاد

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر