سقوط ارزش سهام «مک دونالد» به دلیل حمایت از اسرائیل

سقوط ارزش سهام «مک دونالد» به دلیل حمایت از اسرائیل
فعالان بسیاری از کشور‌های عربی و اسلامی ابتکار عمل را برای بایکوت تمام شرکت‌های مظنون به حمایت از اسرائیل در دست دارند.
کد خبر : ۱۶۱۴۴۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، ارزش سهام رستوران‌های زنجیره‌ای جهانی مک دونالد ۱۰ میلیارد دلار یا ۴.۷ درصد از ارزش کل بازار کاهش یافت که ناشی از تأثیر کاهش فروش در بازار‌های خاورمیانه است.

نظرسنجی انجام شده توسط آناتول، بر اساس آمار سهام این شرکت در فهرست وال استریت، ارزش بازار به ۲۰۴.۲۴ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به ۲۱۴.۱ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

این کاهش در بحبوحه اظهارات مدیریت این شرکت در بیش از یک بار در مورد تأثیر فروش در بازار‌های داخل و خارج از خاورمیانه در رابطه با جنگ اسرائیل علیه غزه صورت می‌گیرد.

فعالان بسیاری از کشور‌های عربی و اسلامی ابتکار عمل را برای بایکوت تمام شرکت‌های مظنون به حمایت از اسرائیل به دست گرفتند. در همین حال، تصاویر منتشر شده توسط وب سایت مک دونالد اسرائیل در هفته اول جنگ غزه نشان می‌دهد که این پایگاه غذایی در اختیار ارتش اسرائیل قرار دارد.

سهام مک‌دونالد ۳.۸۹ درصد سقوط کرد، پس از آن که مدیریت این شرکت در سخنرانی خود در کنفرانس UBS نشان داد که انتظار دارند فروش تجارت بین‌المللی در سه ماهه اول جاری نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ کاهش جزئی داشته باشد.

این غول فست فود در جهان به شروع ضعیف در برخی از بازار‌های بین المللی خود از جمله چین، فرانسه و خاورمیانه اعتراف کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر