18 فروردين 1403 - 10:32

تحقق مشارکت مردم در تولید با هدایت نقدینگی به بازار سرمایه

تحقق مشارکت مردم در تولید با هدایت نقدینگی به بازار سرمایه
به گفته عضو هیات رئیسه اتاق تهران برای مشارکت مردم در تولید باید شرایطی فراهم شود که نقدینگی آنها به سمت بازار سرمایه هدایت شود.
کد خبر : ۱۶۱۹۲۶

به گزارش ایبنا، عباس آرگون در خصوص الزامات لازم برای تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته در دنیا کشورهایی هستند که سهم بخش خصوصی آنها در اقتصاد کشور توسعه یافته و این در حالی است که در کشور ما سهم بخش خصوصی در اقتصاد پایین است.


عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کرد که سهم دولت در اقتصاد به حداقل برسد، و سهم بخش خصوصی افزایش یابد، گفت: این مهم الزاماتی دارد که از جمله آن میتوان به ثبات بخشی به قوانین و مقررات، پیش بینی پذیر بودن شرایط اقتصادی و ثبات حقیقی نرخ ارز، بازگرداندن اعتماد مردم به بازار سرمایه و حرکت سرمایه های مردم به سمت این بازار اشاره کرد.


وی افزود: برای مشارکت عامه مردم در تولید باید سرمایه های سرگردان آنها که در بازارهای غیر مولد که بعضا در بازارهای دلالی وارد شده به سمت بازار سرمایه حرکت کند.


این کارشناس اقتصادی بیان داشت: ورود سرمایه و نقدینگی مردم در بازار سرمایه باعث کاهش تلاطمات بازارهای دیگر و افزایش تولید می شود.


وی افزود: سود بازارهای غیر مولد و واسطه گری باید کاهش یابد و در مقابل سود بازارهای تولیدی باید افزایش یابد .


آرگون اظهار داشت: افزایش تولید باعث ظرفیت سازی برای توسعه صادرات می شود و پایداری و استمرار آن باعث رشد اقتصادی می شود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر