19 فروردين 1403 - 11:52

شوک سیاسی روی دلار کوتاه مدت است

شوک سیاسی روی دلار کوتاه مدت است
مشکل اصلی این است که اقتصاد ایران به نوعی تحت تاثیر فضای سیاسی و نظامی است و به همین دلیل بایدگفت راه حل بحران‌های فعلی سیاسی است.
کد خبر : ۱۶۱۹۸۴

به گزارش ایبنا، مرتضی عزتی، تحلیلگر اقتصادی گفت: گرانی ارز که تحت تاثیر عوامل سیاسی و نظامی رخ داده، اثری کوتاه مدت دارد و احتمالا نرخ دلار و سکه بعد از یکی دو هفته پایین خواهد آمد به همین دلیل باید گفت، شوک سیاسی روی دلار کوتاه مدت است.


عزتی بیان داشت: چشم انداز این است که سرمایه گذاران نگران نتیجه انتخابات آمریکا و همچنین تشدید احتمالی درگیری‌های نظامی در منطقه باشند و به همین دلیل منتظر هستند تا با توجه به فضای سیاسی، شرایط اقتصادی را مدیریت کنند.


این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: برای کنترل ارز باید مسائل نظامی و امنیتی کنترل شوند. شاید الان بانک مرکزی نتواند برای کنترل ارز سیاستی اتخاذ کند، چون فضای دلار و سکه تحت تاثیر عوامل غیر اقتصادی است که فعالان بازار تحت تاثیر این عامل‌ها اقدام‌هایی را انجام می‌دهند.


وی اضافه کرد: وقتی قیمت سکه افزایشی می‌شود، فروشندگان کم و خریدار زیاد می‌شود که طبق قانون نوشته اقتصاد، موجب گرانی دلار و سکه می‌شود.


عزتی در پایان تاکید کرد: مشکل اصلی این است که اقتصاد در ایران به نوعی تحت تاثیر فضای سیاسی و نظامی است و به همین دلیل باید گفت، راه حل بحران‌های فعلی سیاسی است و اقتصادی نیست.


منبع: خبر فوری

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر