29 فروردين 1403 - 12:37

جهش طلای جهانی و اخبار منفی عامل نوسان بازار ارز

جهش طلای جهانی و اخبار منفی عامل نوسان بازار ارز
یک تحلیلگر اقتصادی گفت: حباب‌های سنگین قیمت در بازار ارز و طلا بیانگر آن است که نباید وارد فضاسازی‌هایی شد که به نفع سوداگران است.
کد خبر : ۱۶۲۳۰۸

به گزارش ایبنا، محمد واعظ، استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در خصوص نوسان‌های اخیر نرخ ارز گفت: افزایش نرخ ارز ناشی از عوامل مختلفی است که بخشی از آن به رشد قیمت جهانی طلا بازمی‌گردد و بخش دیگری نیز به دلیل اخبار سیاسی است که فضا را برای افزایش نرخ شائبه آلود کرده است.

این تحلیلگر اقتصادی در این باره خاطر نشان کرد: در مواردی که زمینه‌هایی برای افزایش نرخ البته به صورت هیجانی و مقطعی آماده می‌شود برخی به دنبال سوداگری هر چه بیشتر در بازار ارز هستند تا با جریان سازی‌هایی مثل افزایش تقاضای ارز بخصوص در زمانی که نرخ طلا به واسطه مسائل و تنش‌های جهانی و تصمیم گیری‌های فدرال رزرو افزایش یافته بازار ارز را پرنوسان کنند.

واعظ در ادامه بحث یادآور شد: حباب‌های سنگین قیمت در بازار ارز و طلا بیانگر آن است که نباید وارد فضاسازی‌هایی شد که به نفع سوداگران است؛ چراکه با فروکش کردن هیجاناتی که عمدتا ریشه اقتصادی ندارد و سیاسی است خریداران خرد سکه و ارز دچار زیان می‌شوند و سوداگرانی که راه‌های کسب سود را با هیجانی کردن فضا می‌شناسند برنده اصلی این عرصه هستند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: تداوم سیاست‌های تثبیت اقتصادی موضوع بسیار مهمی است که دست اندرکاران از جمله بانک مرکزی باید همچنان آن را دنبال کنند؛ چراکه تثبیت در اقتصاد در نرخ طلا و سکه به خودی خود زمینه ساز ثبات در بازار و نرخ ارز به شمار می‌رود.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر