01 ارديبهشت 1403 - 09:34

ریزش رتبه اقتصادی رژیم صهیونیستی ادامه دارد

ریزش رتبه اقتصادی رژیم صهیونیستی ادامه دارد
آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی اس اند پی گلوبال رتبه اعتباری بلندمدت رژیم صهیونیستی را به دلیل تنش با ایران کاهش داد.
کد خبر : ۱۶۲۳۸۳

به گزارش ایبنا، اس اند پی، به دومین آژانس رتبه‌بندی اعتباری ایالات‌متحده تبدیل شده که پس از کاهش امتیاز اعتباری این رژیم در ماه فوریه توسط مودیز به دلیل «درگیری نظامی مداوم با حماس» رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را کاهش داده است.

این آژانس، رتبه‌بندی بلندمدت اعتباری ارز‌های خارجی و داخلی رژیم صهیونیستی را از «AA-» به «A+» و از «A-۱+» به «A-۱» کاهش داد.

اس اند پی توضیح داد که چشم‌انداز منفی این خطر را منعکس می‌کند که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس و رویارویی با حزب‌الله می‌تواند بر پارامتر‌های اقتصادی، مالی و تراز پرداخت‌های رژیم صهیونیستی به‌طور قابل توجهی بیش از آنچه در حال حاضر انتظار داریم تاثیر بگذارد.

اس اند پی گفت: «افزایش اخیر در رویارویی با ایران خطرات ژئوپلیتیکی را برای رژیم صهیونیستی افزایش داده است. به گفته آژانس، احتمالا از درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر اجتناب خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در طول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت، در حالی که قبلا فرض می‌شد که فعالیت نظامی بیش از ۶ ماه طول نخواهد کشید».

اقتصاددانان هشدار داده‌اند که جنگ بر بودجه رژیم صهیونیستی سنگینی می‌کند و این خصومت‌ها باعث شده است که هر سه آژانس رتبه‌بندی اعتباری ایالات‌متحده، مودیز، اس اند پی و این کشور را در نظارت منفی قرار دهند.

اس اند پی پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه عمومی رژیم صهیونیستی در سال جاری به هشت درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد که بیشتر از تخمین ۶.۶ درصدی دولت خواهد بود که بیشتر به دلیل هزینه‌های دفاعی بالاتر است.

به گفته آژانس رتبه‌بندی، انتظار می‌رود کسری‌های بزرگ‌تر در میان‌مدت ادامه داشته باشد و انتظار می‌رود که خالص بدهی عمومی دولت در سال ۲۰۲۶ به ۶۶ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر