10 ارديبهشت 1403 - 09:31
با افزایش صادرات و تولید

اقتصاد ویتنام روی خط پرواز رفت

اقتصاد ویتنام روی خط پرواز رفت
داده‌های امروز دوشنبه نشان داد که صادرات ویتنام در آوریل ۱۰.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۶۲۶۹۸

به گزارش ایبنا، این کشور آسیای جنوب شرقی که یک قطب تولید منطقه‌ای است، برای رشد اقتصادی خود به شدت به صادرات متکی است. اداره کل آمار ویتنام (GSO) در گزارشی اعلام کرد که واردات در ماه آوریل ۱۹.۹ درصد افزایش یافته و به ۳۰.۳ میلیارد دلار رسیده است که منجر به مازاد تجاری ۶۸۰ میلیون دلاری در ماه شده است.

اداره کل آمار ویتنام اظهار کرد که برای دوره ژانویه تا آوریل، صادرات ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۱۲۳.۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات با ۱۵.۴ درصد افزایش به ۱۱۵.۲ میلیارد دلار رسیده است و به مازاد تجاری ۸.۴ میلیارد دلاری برای چهار ماه تبدیل شد.

اداره کل آمار ویتنام گفت که قیمت مصرف‌کننده در آوریل ۴.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش و خرده فروشی سالانه ۹ درصد افزایش یافت.

ویتنام رشد تولید ناخالص داخلی ۶ تا ۶.۵ درصدی را در سال جاری هدف قرار داده است که سریعتر از رشد ۵.۰۵ درصدی آن در سال گذشته است. هفته گذشته، بانک جهانی رشد تولید ناخالص داخلی ویتنام را برای سال جاری ۵.۵ درصد پیش‌بینی کرد.

طبق گزارش رویترز، بر اساس گزارش اداره کل آمار ویتنام، محموله‌های لوازم الکترونیکی در آوریل ۳۲.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۵.۳ میلیارد دلار رسید. صادرات گوشی‌های هوشمند در این ماه ۹.۱ درصد افزایش یافت و به ۴.۲ میلیارد دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر