23 ارديبهشت 1403 - 10:13

فشار سازمان‌های جامعه مدنی کانادا برای توقف تجارت نظامی با اسرائیل

فشار سازمان‌های جامعه مدنی کانادا برای توقف تجارت نظامی با اسرائیل
سازمان‌های جامعه مدنی کانادا، در بخش‌های مختلف، تلاش‌های خود را برای پایان دادن به تجارت کانادا با اسرائیل بیشتر کرده‌اند.
کد خبر : ۱۶۳۱۳۱

به گزارش ایبنا «اکنون تسلیحات را ممنوع کنید» عنوان بیانیه‌ای است که سازمان‌های جامعه مدنی کانادا برای توقف تجارت کانادا با رژیم صهیونیستی در زمینه فناوری نظامی و امنیتی صادر کرده‌اند.


سازمان‌های جامعه مدنی کانادا در این بیانیه از کانادا می‌خواهند تا مجوز‌های صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند.

انجمن‌های فلسطینی، اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های حقوق بشر و گروه‌های اجتماعی در بیانیه‌ای مشترک، تحت عنوان «اکنون سلاح‌ها را ممنوع کنید»، از دولت کانادا خواسته‌اند که «از ابزار‌های جدید و قدرتمند برای توقف تجارت نظامی با اسرائیل یک‌بار و برای همیشه استفاده کنند.


این سازمان‌ها که نماینده بیش از دو میلیون نفر در سراسر کانادا هستند تاکید کردند که اگرچه ملانی جولی، وزیر امور خارجه این کشور به طور شفاهی متعهد شده است که مجوز‌های آتی صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند، اما این برای حل مشکل همدستی کانادا در اقدامات نظامی اسرائیل در غزه کافی نیست.

این سازمان‌ها همچنین افزودند که «رویکرد ملایم» کانادا در برخورد با صادرات تسلیحات «به تعهدات قانونی این کشور برای محافظت از فلسطینی‌ها در برابر نسل‌کشی یا سایر موارد نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه یا حقوق بشر عمل نمی‌کند».


در بیانیه این سازمان‌ها از وزیر امور خارجه کانادا خواسته شده است که از قانون تدابیر ویژه اقتصادی برای اعمال تحریم‌های فوری بر تجارت نظامی بین «اسرائیل» و کانادا استفاده کند و از خروج تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتر به «اسرائیل» جلوگیری شود.

در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بسیاری از کشور‌ها صادرات سلاح و مهمات به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده‌اند. در آخرین مورد ایالات متحده ادعا کرده که ارسال یک محموله حاوی بمب‌های سنگین را به اسرائیل متوقف کرد.
منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر