راه اندازی کمپین صهیونیستی برای ضربه زدن به بخش مالی فلسطین

راه اندازی کمپین صهیونیستی برای ضربه زدن به بخش مالی فلسطین
مقامات پولی فلسطین: رژیم صهیونیستی کارزاری را برای ضربه زدن به بخش مالی رهبری می‌کند.
کد خبر : ۱۶۳۷۵۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، اداره پول فلسطین، موسسه‌ای که به عنوان بانک مرکزی عمل می‌کند، گفت که اسرائیل بخش مالی فلسطین را به عنوان بخشی از طرحی برای "محاصره" اقتصاد فلسطین "هدف قرار می‌دهد".

این در بیانیه‌ای از سوی مقامات پولی چند ساعت پس از حمله ارتش اسرائیل به یک صرافی در شهر رام الله در کرانه باختری مرکزی بیان شد.

مقام پولی افزود: هدف قرار دادن مکرر صرافی‌های تحت نظارت و کنترل و کارگران آن‌ها توسط نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در چارچوب یک کمپین برای ضربه زدن به بخش مالی در فلسطین به عنوان بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای خفه کردن اقتصاد ملی است.

این مقام پولی گفت که «هر گونه بهانه‌های سستی که از سوی مقامات اشغالگر برای توجیه حملات مکرر به مقر شرکت‌های صرافی ارائه می‌شود را رد می‌کند، که آخرین آن حمله شب گذشته به صرافی‌ها در شهر البیره بود».

وی بار دیگر تاکید کرد که "تمامی بخش‌های تحت نظارت و کنترل آن تابع استاندارد‌های انطباق دقیقی هستند که با بهترین شیوه‌های بین المللی سازگار است. "

مقام پولی افزود که "با نهاد‌های بین المللی مربوطه همکاری می‌کند تا جدی بودن این اقدامات و اثرات منفی آن بر اقتصاد را به ویژه با توجه به شرایط بسیار پیچیده و دشوار فعلی نشان دهد. "

در سحرگاه روز پنجشنبه، شاهدان عینی گفتند که ارتش اسرائیل "به یک صرافی در رام الله یورش برد و اموال آن را مصادره کرد. "

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر