پرداخت حقوق تشکیلات خودگردان فلسطین از محل کمک‌های قطر

پرداخت حقوق تشکیلات خودگردان فلسطین از محل کمک‌های قطر
کارمندان دولت خودگردان فلسطین حقوق خود را به عنوان بخشی از کمک مالی قطر دریافت می‌کنند.
کد خبر : ۱۶۳۹۴۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، وزارت دارایی فلسطین اعلام کرد که قصد دارد ۵۰ درصد از حقوق کارکنان تشکیلات خودگردان فلسطینی در بخش‌های نظامی و غیرنظامی ماه آوریل را در بحبوحه تداوم بحران مالی پرداخت کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تاریخ پرداخت حقوق کارکنان دولتی برای ماه آوریل، یکشنبه به میزان ۵۰ درصد حقوق با حداقل سقف دو هزار شِکِل (۵۳۶ دلار) است.

این وزارتخانه افزود: مابقی بدهی‌های معوقه به نفع کارکنان است و در صورت فراهم شدن توان مالی پرداخت می‌شود.


در حال حاضر با توجه به اینکه رژیم اشغالی تمام گذرگاه‌هایی را که کرانه باختری را به جهان خارج متصل می‌کند، کنترل می‌کند، این رژیم از کالا‌هایی که از طریق آن به بازار فلسطین می‌رسد در ازای دریافت کمیسیون ۳ درصد مالیات دریافت می‌کند.

سال‌های گذشته شاهد تاخیر یا اختلال در انتقال این وجوه بوده است که منجر به ناتوانی تشکیلات خودگردان فلسطین در انجام تعهدات مالی خود چه در قبال کارکنان خود و چه به تامین کنندگان از بخش خصوصی شده است.

داده‌های وزارت دارایی نشان می‌دهد که بدهی‌های انباشته شده توسط تشکیلات خودگردان فلسطین، چه به کارمندانش و چه به بانک‌های داخلی و خارجی، صندوق بازنشستگی و ارائه‌دهندگان خدمات آن در بخش‌های مختلف، بیش از ۱۱ میلیارد دلار است که نزدیک به دو برابر بودجه عمومی آن است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر