طبق اعلام سازمان بین المللی کار:

نرخ بیکاری در غزه از ۷۹ درصد عبور کرد

نرخ بیکاری در غزه از ۷۹ درصد عبور کرد
نرخ بیکاری در نوار غزه به ۷۹.۱ درصد و در کرانه باختری به حدود ۳۲ درصد رسیده است.
کد خبر : ۱۶۳۹۶۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، سازمان بین المللی کار اعلام کرد که نرخ بیکاری در نوار غزه از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در ماه اکتبر به حدود ۸۰ درصد رسیده است که میانگین بیکاری در سراسر سرزمین‌های فلسطینی را به بیش از ۵۰ درصد می‌رساند.

سازمان ملل متحد در چهارمین ارزیابی خود از تأثیر جنگ بر اشتغال اعلام کرد که نرخ بیکاری در نوار غزه به ۷۹.۱ درصد و در کرانه باختری به حدود ۳۲ درصد رسیده است که نرخ کل را به ۵۰.۸ درصد می‌رساند.

ربا جرادات، مدیر منطقه‌ای کشور‌های عربی در سازمان بین المللی کار، گفت: «این موضوع فلسطینی‌هایی که امید خود را برای یافتن شغل از دست داده اند، مستثنی می‌کند.» وی افزود: «وضعیت بسیار بدتر است».


خانواده‌هایی که نان آور خود را از دست داده اند ممکن است برای کسب درآمد به راه‌های دیگری از جمله کار گسترده کودکان متوسل شوند.

پیش از این، اداره مرکزی آمار فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به تجاوزات مستمر اسرائیل به غزه و در نتیجه توقف اقتصاد در نوار محاصره شده برای مدت نامعلومی، صحبت درباره ویژگی‌های اشتغال غیرواقعی شده است.

در همین راستا علا عوض، رئیس اداره مرکزی آمار فلسطین گفت: با آغاز تجاوز به نوار غزه، نرخ بیکاری به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و برآورد‌ها نشان می‌دهد که حداقل ۲۰۰ هزار شغل در طول سه ماه نخست سال جاری میلادی از بین رفته است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر