هفته آینده؛

انعقاد قرارداد 1.2 میلیارد یورویی راه آهن ایران و ایتالیا

ایران و ایتالیا قرار است سه شنبه هفته آینده قراردادی به ارزش 1.2 میلیارد یورو برای ساخت یک شبکه راه آهن سریع السیر بین شهرهای اراک و قم امضا کنند.
کد خبر : ۷۱۹۶۷
راه آهن

به گزارش ایبِنا و بر اساس اعلام شرکت راه آهن "فرویی دلو استاتو" (FS) ایتالیا، رناتو ماتزونیچینی مدیر عامل این شرکت هفته آینده به تهران خواهد آمد تا مراحل قرارداد ساخت این خط آهن 135 کیلومتری را نهایی کند.


این نخستین مرحله از ساخت خطوط سریع السیر راه آهن توسط شرکت FS در ایران خواهد بود و پس از آن قرار است خط آهن دیگری به طول 320 کیلومتر بین تهران و همدان ساخته شود.


ارزش مجموع این دو قرارداد که در سفر ماه آوریل ماتئو رنتزی نخست وزیر سابق ایتالیا به تهران در رأس یک هیأت اقتصادی امضا شد، به 5 میلیارد یورو می رسد.


شرکت  FS همچنین اعلام کرده که قرار است در زمینه های دیگری مثل برگزاری یک برنامه کامل آموزش پرسنل، با راه آهن ایران همکاری کند.


این شرکت پیش از این در برنامه ریزی و ساخت کریدور راه آهن سریع السیر بین تهران، قم و اصفهان و همچنین برق رسانی خط آهن بین تهران و تبریز به مقصد قفقاز و ترکیه نیز همکاری داشته است.


ایران و ایتالیا تا کنون قراردادهایی به ارزش میلیاردها یورو در بخش هایی مثل انرژی، خط آهن و دفاعی امضا کرده اند و یک  بانک دولتی و آژانس صادرات این کشور وعده میلیاردها یورو خطوط اعتباری و تضامنی را به ایران داده اند.


بنابراین گزارش، شرکت نفت Eni، شرکت توزیع برق و گاز Enel، شرکت پیمانکاری نفت Saipem، شرکت فولاد Danieli، شرکت زیر ساخت Condotte d'Acqua، شرکت ریل و جاده Gavio و شرکت ساخت هواپیمای Finmeccanica از جمله شرکت هایی هستند که قراردادهای بزرگ سرمایه گذاری در ایران امضا کرده اند.


بانک دولتی Cassa Depositi e Prestiti ایتالیا نیز پیشنهاد ارایه خطوط اعتباری به شرکت های نفت و گاز و حمل و نقل را داده است در حالیکه آژانس صادرات این کشور SACE قرار است ضمانت این وام ها را بر عهده بگیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر