23 تير 1396 - 09:03
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

جهش سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت آب و برق

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: وضعیت پولی و بانکی در دولت یازدهم از ثبات خوبی برخوردار بود که این امر باعث رشد سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت آب و برق شد.
کد خبر : ۷۲۲۲۴
علیرضا دائمی

علیرضا دائمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی از بحث‌های اساسی اقتصادی در شرایط امروز کشور است، گفت: صنعت آب و برق، صنعتی سرمایه‌پذیر است که در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی ظرفیت‌های مهمی برای سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد.


وی افزود: سرمایه‌گذاری‌ در بخش‌هایی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، برق، آب، فاضلاب و نیروگاه‌های بزرگ با استقبال زیادی روبرو شده و هم‌ اکنون بیش از ۵۰ درصد برق تولیدی کشور توسط بخش خصوصی تامین شده و بخش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند.


قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با بیان اینکه روابط بانکی از مباحث مهم در حوزه انرژی است، افزود: حل و فصل مشکلات ناشی از انتقال منابع مالی، جذب سرمایه‌گذاری و تضمین‌های مالی از مباحث مهم است و تامین مالی توسط سرمایه‌گذاری بخش خارجی به شدت نیازمند تسهیلاتی است که بانک‌ها باید فراهم کنند.


دائمی خاطرنشان کرد: شرایطی در دولت یازدهم فراهم آمد که وضعیت پولی و بانکی از ثبات خوبی برخوردار و تورم کنترل شد و نرخ ارز تغییرات جدی نداشت که این شرایط باعث شد جذب سرمایه در صنعت آب و برق صورت گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر