01 مرداد 1396 - 08:21

ادغام دو موسسه اعتباری به مراحل نهایی رسید

دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی از طی مراحل نهایی ادغام دو موسسه اعتباری خبر داد.
کد خبر : ۷۲۶۴۵
محمدرضا جمشیدی

محمدرضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به اینکه یکی از موسسات اعتباری فاقد مجوز در حال طی مراحل و فرآیندهای دریافت مجوز از سوی بانک مرکزی است، افزود: این موسسه در حال طی مراحل لازم برای ادغام با موسسه ای دارای مجوز و فعال در سیستم بانکی کشور است.


وی ادامه داد: توافق های لازم بین این دو موسسه، زیر نظر بانک مرکزی انجام شده اما باید منتظر ماند تا این حرکت پس از تصویب شورای پول و اعتبار، عملیاتی شود. سپس، باید اهداف لازم از سوی دو طرف مشخص و  مراحل اجرایی لازم از جمله احصا دارایی ها، بدهی ها و ... انجام گیرد.


دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی توضیح داد: هریک از این مراحل منوط به دریافت مجوز از مجامع این دو موسسه و زیر نظر بانک مرکزی است که در حال حاضر همه این مراحل زیر نظر این بانک در حال انجام و در تلاش و اقدام در جهت تقویت بنیه این دو موسسه است.


وی با اشاره به اینکه تاکنون به دلیل عدم طرح این موضوع در شورای پول و اعتبار، این اقدام مورد تائید مجامع این موسسات قرار نگرفته، گفت: طبق اطلاعات به دست آمده از این دو موسسه، ادغام در حال طی مراحل نهایی است. البته توجه به این نکته ضروری است که این دو نهاد پولی درحال انجام فعالیت های روزانه خود هستند و مشکلی از این جهت وجود ندارد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر