11 شهريور 1396 - 14:33
مدیر شعب بانک کشاورزی در استان اردبیل؛

حمایت مالی ۱۱ هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی از طرح‌های کشاورزی

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی این استان برای رونق بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.
کد خبر : ۷۴۳۵۴
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی این استان برای رونق بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است گفت: انتظار می‌رود دولت با توجه به موقعیت استان اردبیل، به اختصاص اعتبار به ویژه برای طرح‌های صادراتی توجه بیشتری داشته باشد.


رضا نوری به فعالیت‌های انجام شده در شعب بانک کشاورزی این استان اشاره و تصریح کرد: بخشی از این تسهیلات در راستای اقتصاد مقاومتی و تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و رونق دادن به طرح‌های نیمه فعال است که ۱۵۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال به همین‌گونه طرح‌ها اختصاص یافته است، مضاف بر آنکه حمایت پشتیبانی مالی از ۴۵۶ واحد مرغداری صنعتی با ظرفیت تولید ۳ میلیون قطعه مرغ در هر دوره تولید، حمایت از ۶۳۳ واحد دامداری صنعتی با مجموع ۱۵۵ هزار رأس دام و ۱۰ واحد گلخانه‌ای فعال از جمله این بخش‌هاست.


وی اظهارداشت: پس از تصمیم دولت برای بخشودگی سود و جرایم واحدهای تولیدی، از ابتدای اسفندماه سال ۹۵ تاکنون ۱۰ هزار و ۷۶۰ فقره پرونده به مبلغ ۵۱۸ میلیارد ریال مختومه شده که ۲۵۳ میلیارد ریال سود و جرائم کشاورزان استان اردبیل مورد بخشودگی قرار گرفته است.  


نوری در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه از طریق شعب بانک کشاورزی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است، تا جایی که اکنون هیچ درخواست در صفی نداریم و هر درخواست جدیدی که ثبت می‌شود، سریعاً به شعبه معرفی می‌شود.


وی اجرای طرح یاراکارت را به عنوان نخستین بانک رسمی کشور پس از تصمیم بانک مرکزی طرحی مؤثر دانست و اعلام کرد: ۱۳۳ فقره یاراکارت توسط شعب بانک کشاورزی استان اردبیل صادر شده که افراد می‌توانند با ضمانت یارانه دریافتی‌شان، تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون ریال دریافت کنند.


مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل در پایان افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک استان اردبیل و معبری برای صادرات کشورهای آسیای میانه و قفقاز، از دولت درخواست می‌شود در اعتبارات تخصیصی به این استان به ویژه برای صادرات محصولات گلخانه‌ای توجه ویژه‌ای شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر