20 شهريور 1396 - 15:12
در دومین روز کاری این هفته:

آیفکس تثبیت شد/‌ تسهیلات مسکن خردادماه ۹۶ صدرنشین ‌تسه‌ها

بررسی مبادلات فرابورس در دومین روز کاری این هفته نشان از جابه‌جایی افزون بر ۱۷۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و ۴۸۶ میلیارد ریال است که این رقم‌ها مشابه حجم و ارزش مبادلات در روز گذشته است.
کد خبر : ۷۴۷۴۱
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، نقل‌وانتقال‌های صورت گرفته در روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه حاکی از دادوستد افزون بر ۱۷۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و ۴۸۶ ‍‌ریال ‌در بازارهای فرابورس ایران است که این حجم از مبادلات در ۳۱ هزار و ۳۷۶ نوبت معاملاتی صورت گرفته است.


شاخص کل فرابورس ایران نیز نسبت به روز گذشته با افت کم‌تر از نیم واحدی و اندکی تغییر، در ارتفاع ۹۴۳ واحدی تثبیت شد و در حالی که نماد «زاگرس» با حمایت بیش از یک نیم واحدی از آیفکس در صدر نمادهای مثبت تاثیرگذار در محاسبه شاخص کل قرار گرفت، نمادهای «ذوب» و «شراز» روی هم رفته بیش از یک واحد اثر منفی بر این نماگر داشتند.


در جریان بازار نماد «اوان» از گروه اطلاعات و ارتباطات بیشتر از سایر نمادها در مرکز توجه معامله گران قرار گرفت و در حالی که در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی ایستاد، بیشترین افزایش قیمتی را نیز تا نزدیکی به سقف ۵ درصدی تجربه کرد.


در همین حال نمادهای «کشرق» و «دتولید» نیز به ترتیب ۴.۹ و ۴.۳ درصد افزایش قیمت را به همراه داشتند.


روز جاری بیش از ۹۱ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۸۳ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی در این بازار به نماد معاملاتی شرکت‌های سهامی ذوب آهن اصفهان و آهن و فولاد ارفع اختصاص یافت.


در بازار پایه نیز شاهد تغییر مالکیت افزون بر ۷۵ میلیون سهم بودیم که ارزش این دادوستدها بر ۱۰۰ میلیارد ریال بالغ شد.


انتقال ۶ شرکت از تابلو «پایه ب» به تابلو «پایه ج»


‌ با توجه اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال در ۱۱ اسفند سال ۹۵ و در راستای طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه فرابورس ایران، بر اساس زمان‌بندی اعلام شده مطابق با مصوبه ۲۵ شهریور امسال کمیته درج فرابورس ایران، شرکت‌هایی که در دوره مالی مورد رسیدگی بیش از سه مرتبه اطلاعات مورد نظر در «دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس» را ارائه نکرده‌اند به تابلو «پایه ج» منتقل می‌شوند و در این تابلو قابلیت معامله برای سهام آن‌ها مهیا می‌شود.


‌بدین ترتیب ۶ شرکت ایرانیت با نماد «سایرا»، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر با نماد «ومشا»، ساختمان اصفهان با نماد «ثاصفا»، سرمایه‌گذاری صنایع ایران با نماد «وایرا»، کارخانه‌های صنعتی آزمایش با نماد «لازما» و سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس با نماد «معیار»، به دلیل عدم افشای اطلاعات به تابلو «پایه ج» منتقل می‌شوند.


نماد معاملاتی این ۶ شرکت ‌در پایان معاملات روز شنبه مورخ ۲۵ شهریور متوقف می‌شود و از روز چهارشنبه مورخ ۲۹ شهریورماه معاملات آن‌ها در تابلو «پایه ج» بازار پایه آغاز می‌شود.


‌تسهیلات مسکن خردادماه۹۶ صدرنشین ‌«تسه»ها


نگاهی کوتاه‌مدت به تابلو تسهیلات مسکن نشانگر آن است که بیش از ۷۶ هزار ورقه تسهیلات مسکن در این تابلو دست به دست شده که ارزش این معاملات رقم بیش از ۵۹ میلیارد ریال را نشان می‌دهد. امروز «تسه»ها در بازه قیمتی ۷۶۵ تا ۷۹۳ هزار ریال خریدوفروش شدند و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن خردادماه۹۶ نیز بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در اختیار گرفتند.


همچنین نتیجه جابه‌جایی‌های انجام شده در تابلو اوراق با درآمد ثابت، مبادله بالغ بر یک میلیون ورقه به ارزش بیش از هزار و ۹ میلیارد ریال بود و اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۳» که روز گذشته عرضه اولیه شد و در تاریخ ۲۲ آذرماه امسال سررسید می‌شود، امروز بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در این تابلو به دست آورد.


برچسب ها: فرابورس آیفکس تسه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر