11 مهر 1396 - 11:22
نوبخت اعلام کرد؛

افزایش ۱۰درصدی حقوق کارکنان در سال ۹۷/تصمیم ویژه برای بازنشستگان

سخنگوی دولت با بیان اینکه پیش بینی نرخ تورم در سال آینده کمتر از ۹ درصد است، گفت: با این وجود افزایش حقوق کارکنان دولت، شرکت‌ها و بخش کارگری ۱۰ درصد خواهد بود.
کد خبر : ۷۵۵۹۵
محمدباقر نوبخت

به گزارش ایبِنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز (سه شنبه) و در نشست خبری هفتگی خود با بیان این مطلب افزود: ما حقوق کارکنان را همیشه بیش از نرخ تورم افزایش می دهیم و امسال هم نرخ تورم ۷.۸ درصد بود و ۱۰ درصد حقوق کارکنان دولت را افزایش دادیم؛ این روند در سال آینده با پیش بینی نرخ تورم ۹ درصدی، برای کارکنان دولت افزایش ۱۰ درصدی حقوق را به همراه خواهد داشت.


وی ادامه داد: ۵ درصد از این افزایش حقوق را ما به بودجه اضافه می کنیم و ۵ درصد بقیه از طریق بهره وری خود دستگاه مربوطه و توسط خود دستگاه پرداخت می شود.


نوبخت با اشاره به اینکه بودجه ریزی سال آینده به روش عملیاتی است، گفت: در بودجه ریزی عملیاتی هر میزان دستگاه ها بهره وری بیشتری داشته باشند به نفع خودشان است.


نوبخت افزود: برای بازنشسته ها غیر از این افزایش ۱۰ درصدی حقوق، مبلغی را هم در راستای یکسان سازی افراد بازنشسته اختصاص خواهیم داد.


رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای اینکه بودجه ریزی عملیاتی داشته باشیم باید در سایر بخش ها صرفه جویی کنیم و از همه دستگاه ها و رسانه ها می خواهیم که کمک کنند تا نظام بودجه ریزی اصلاح شود.


سخنگوی دولت با بیان اینکه نکته مهم در بخشنامه بودجه، هزینه های جاری است، گفت: تا جایی که امکان دارد باید صرفه جویی کنیم و با صرفه جویی به اعتبارات عمرانی بیفزاییم.


پرداخت ۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان به گندمکاران
سخنگوی دولت گفت: تا دهم مهر ۸ میلیون و ۸۶۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری و ۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان هم به کشاورزان پرداخت شده است.


نوبخت  افزود: ارزش گندم خریداری شده، ۱۱ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان است که دولت ۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده و ۳ هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان باقی مانده است.


معاون رئیس جمهوری در خصوص جایگزینی تاکسی های فرسوده گفت: تا ششم مهر ۵۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه تاکسی فرسوده خارج شده و تاکسی جدید جایگزین شده است.


پرداخت تسهیلات به بیش از ۲۵ هزار واحد تولیدی


نوبخت گفت: به ۲۵ هزار و ۵۵۷ واحد تولیدی در جهت رونق تولید ۱۷ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.


وی ادامه داد: امسال تا دهم مهر به ۱۳۸۵ واحد تولیدی کوچک و متوسط ۱۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
 
  تخصیص ۳۵ هزار میلیارد تومان تا پایان این ماه به خزانه ابلاغ می شود


سخنگوی دولت گفت: تاکنون تخصیص ۱۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به خزانه ابلاغ شده است و تا پایان مهرماه موارد تخصیص ۳۵ هزار میلیارد تومان ابلاغ خواهد شد.


نوبخت افزود: تابستان امسال نرخ مشارکت اقتصادی به حدود ۴۱ درصد رسید و این رقم در تابستان سال گذشته ۴۰.۴ درصد بود و ما با افزایش نرخ مشارکت در تابستان امسال روبرو بودیم.


رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: نرخ بیکاری که تابستان سال گذشته ۱۲.۷ درصد بود در تابستان امسال به ۱۱.۵ درصد رسید.


سخنگوی دولت افزود: همه عددهای اعلام شده بر اساس آمار مرکز آمار ایران است.
 
رشد اقتصادی بدون نفت سال آینده؛ ۷ تا ۸ درصد


سخنگوی دولت گفت: نرخ رشد اقتصادی که برای سال آینده پیش بینی شده، ۷ تا ۸ درصد بدون نفت است.


 نوبخت با بیان اینکه رخداد مهم هفته گذشته ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۹۷ بود، اظهار داشت: این بخشنامه که مبین رویکرد دولت و خط مشی های بودجه است با هدف رشد اقتصادی فراگیر و اشتغال زا به دستگاه ها ابلاغ شده است.


وی افزود: در این بودجه ریزی؛ شرایط اقتصاد جهانی، اقتصاد منطقه ای و اقتصاد کشور در نظر گرفته شده و همچنین برآوردی از هزینه ها و از تملک دارایی سرمایه ای صورت گرفته است.


وی با اشاره به اینکه یکی از موارد برنامه ششم افزایش تولید و استمرار روند آن است، گفت : رشد اقتصادی سال آینده را ۷ تا ۸ درصد بدون نفت درنظر گرفته ایم و در این بخشنامه تعیین می کنیم که با توجه به این رشد اقتصادی چقدر اشتغالزایی خواهیم داشت.


نوبخت گفت: در آغاز دولت دوازدهم یک و نیم میلیارد دلار را که رقمی حدود ۵ هزار میلیارد تومان بود، از منابع صندوق توسعه ملی به اشتغال اختصاص دادیم و همچنین ۵ هزار میلیارد تومان دیگر از آورده بانک ها به این امر مهم اختصاص دادیم.


وی ادامه داد:۲۰ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات به واحدهای تولیدی از طریق بانک ها ارائه خواهد شد و در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال خواهیم داشت.


نوبخت با اشاره به کاهش نرخ بیکاری نسبت به تابستان سال گذشته که ۱۲.۷ درصد بود، گفت: نرخ بیکاری در تابستان امسال به ۱۱.۵ درصد رسیده است و امیدواریم به ۱۱ درصد برسد.


سخنگوی دولت درباره طرح های عمرانی گفت : طرح های عمرانی را به دستگاه ها ابلاغ کردیم تا غربالگری و اقدامات لازم را انجام دهند.


وی ادامه داد : به طرح های عمرانی که سال ۹۷ به بهره برداری می رسد، اعتبار کامل خواهیم داد و اگر در جهت رشد اقتصادی هم مؤثر باشد دارای اولویت است.


سخنگوی دولت گفت: در سال گذشته ۲۰ درصد از منابع درآمدی ما از نفت وارد صندوق توسعه ملی شد و سال آینده ۳۲ درصد منابع درآمدی نفت به این صندوق خواهد رفت.


افزایش بودجه بیمه سلامت به ۱۰ هزار میلیارد تومان


 سخنگوی دولت گفت: دولت مقید به اجرای طرح تحول سلامت و برطرف کردن مشکلات آن است و بودجه بیمه سلامت امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.


 رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پارسال بودجه بیمه سلامت ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.


مرکز آمار؛ مرجع اعلام نرخ بیکاری


نوبخت در پاسخ به پرسشی در مورد بیکاری پاسخ داد: مرجع رسمی اعلام بیکاری مرکز آمار ایران است و اینکه برخی آمارهای آنچنانی اعلام می کنند، قابل قبول نیست.


سخنگوی دولت افزود : امسال ۹۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و ۹۲۰ هزار جویای کار وارد بازار کار می شوند که ۷۳۰ هزار نفر مشغول به کار شده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر