توافق ۳ بانک بزرگ جهانی درباره پرداخت جریمه دستکاری نرخ بهره

سه بانک سرشناس جهان توافق به پرداخت ۱۳۲ میلیون دلار به دلیل دستکاری نرخ بهره استقراض بین بانکی کردند.
کد خبر : ۷۶۰۶۵
بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک های «سیتی گروپ» آمریکا، «دویچه بانک» آلمان و «اچ اس بی سی» انگلیس که به عنوان سه بانک بزرگ و سرشناس در جهان مطرح هستند، توسط دولت آمریکا متهم به دستکاری نرخ بهره استقراض بین بانکی لندن موسوم به «لیبور» شده اند. همچنین این ۳ بانک توافق کردند که در مجموع ۱۳۲ میلیون دلار جریمه پرداخت کنند.


در همین حال بانک «سیتی گروپ» پرداخت ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، «دویچه بانک» ۸۰ میلیون دلار و «اچ اس بی سی» هم ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار را توافق کردند.


بر همین اساس مبالغ دریافت شده به «صندوق تسویه حساب» برای جبران خسارات آن دسته از کسانیکه در ماجرای دستکاری نرخ بهره بین بانکی متضرر شده اند، واریز خواهد شد.


در این راستا، سخنگوی «اچ اس بی سی» گفت: از اینکه این مسئله حل شد، خرسند هستیم.  


این سه بانک بزرگ توافق کردند که با شاکیان و سرمایه گذارانی که در ماجرای تبانی این بانک ها متضرر شده اند، همکاری داشته باشند.


نرخ بهره استقراض بین بانکی لندن یا همان «لیبور» همواره بر روی تریلیون ها دلار قرار داد و وام ها از قبیل وام مسکن و اوراق قرضه در مقیاس فاینانس جهانی تاثیر می گذارد.  


بر پایه این گزارش در سال ۲۰۱۲ میلادی همزمان با رسوایی پرونده ۱۱ بانک و کارگزار در جریان دستکاری نرخ بهره بین بانکی، این بانک ها ۹ میلیارد دلار جریمه شده اند و در سال گذشته میلادی هم مدیر عامل «بانک بارکلیز» مجبور به استعفاء شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر