29 مهر 1396 - 10:07

اعزام نیروی کار متخصص به خارج از کشور توسط دولت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم اعزام نیروی کار متخصص به خارج از کشور توسط دولت و تلاش در این زمینه تاکید کرد.
کد خبر : ۷۶۴۰۱
بیکاری

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، احمد بیگدلی در خصوص واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها گفت: کاریابی‌ها بر خلاف رویکردی که باید داشته باشند، بیکاری را در جامعه رواج داده‌اند و هیچ گام مثبتی در جهت اشتغال زایی جوانان بر نداشته‌اند.


این نماینده مجلس افزود: با واگذاری بیمه بیکاری به بخش خصوصی به ویژه کاریابی‌ها که متاسفانه هیچ کار قابل توجهی به غیر از اضافه کردن هزینه بر روی دوش جوانان و خانواده‌ها نداشته‌اند، شاهد ایجاد مشکلات فراوانی در این حوزه خواهیم بود.


بیگدلی تصریح کرد: بنده هیچ تاثیر مثبتی در کاریابی ها در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جامعه ندیدم و این موسسات به جز اینکه فقط تعدادی فرم به جوانان داده و از آنها بخواهند که این فرم‌ها را پُر کنند و هزینه‌هایی از آنها دریافت کنند هیچ کاری از پیش نبردند.


وی با تاکید بر اینکه حتما باید بیمه بیکاری دست دولت و وزارت کار باقی بماند، افزود: در غیر اینصورت و با واگذاری آن به کاریابی‌ها بی‌قانونی‌هایی ایجاد خواهد شد که صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد خواهد کرد.


بیگدلی ادامه داد: در شرایط فعلی که بیمه بیکاری دست دولت است و دولت سختگیری کرده و می‌خواهد قانون را رعایت کند، اما بعضی مواقع شاهد بروز مشکلاتی در این زمینه هستیم ولی اگر به بخش‌ خصوصی واگذار شود، با معضلات بسیاری در این زمینه روبرو خواهیم شد.


این نماینده مجلس دهم همچنین در خصوص اظهارات مدیرکل دفتر هدایت نیرو و کاریابی‌ها درباره اعزام نیروی کار به خارج از کشور از جمله چهار کشور عمان، استرالیا، ترکیه و تاجیکستان گفت: اگر تعاملی وجود داشته باشد و معاهده ای بین دولت ایران و کشورهایی که نیاز به نیروی کار متخصص دارند، باشد برای اعزام اصولی این نیروها به خارج از کشور برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا آنها در این کشورها دچار مشکلات دیگری نشوند و به نحو احسن بکارگیری شوند، اقدام بسیار خوبی است و کمکی در جهت اشتغال‌زایی محسوب می‌شود اما این موضوع شامل نیروهای کارساده نمی‌شود چرا که کشورها تمایل به استفاده از نیروهای کار ساده دیگر کشورها ندارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر