08 آبان 1396 - 12:44
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات//

ایجاد شعب بانک‌ها در روستاهای کشور

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور گفت: نظام بانکی نسبت به ایجاد شعب بانک‌ها و استقرار دستگاه‌های ATM در روستاهای کشور اقدام کند.
کد خبر : ۷۶۸۵۹
معاون رییس جمهور

سیدابوالفضل رضوی در بازدید از غرفه ایبِنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با تاکید بر لزوم گسترش شبکه بانکی در روستاها و مناطق محروم اظهارداشت: متاسفانه در حال حاضر در روستاها دستگاه‌های ATM و شعبه بانک‌ها فعالیت ندارند و روستاییان برای دریافت یارانه باید هزینه کرده و با سفر به شهر یارانه را دریافت کنند.


وی ادامه داد: همچنین ۹۳ درصد گندم کشور معادل حدود ۸ میلیون تن توسط روستاییان تولید و با قیمت کیلویی ۱۶۷۰ تومان خریداری می‌شود که مبلغ قابل توجهی است و روستاییان برای دریافت این پول باید به شهرها مراجعه کنند.


رضوی افزود: از بانک مرکزی تقاضا داریم مانند کشورهای توسعه یافته اقدام به ایجاد دستگاه‌های ATM یا شعب بانک در روستاها کند. معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین از نظام بانکی درخواست داریم مبلغی را در سال برای اشتغال روستاییان در نظر بگیرد تا اقتصاد روستاها تقویت شود.


به گزارش ایبِنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.


آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح روز شنبه ششم آبان ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.


در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.


در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر