16 آبان 1396 - 10:08
توسط سازمان فناوری اطلاعات:

گزارش مطالعه تطبیقی مراکز داده و میزبانی سایت‌ها منتشر شد

سازمان فناوری اطلاعات ایران، گزارش وضعیت کیفیت و هزینه ارایه خدمات ابری مرکز داده در کشور و مقایسه آن با برخی از سرویس‌دهنده‌های سایر کشورها را منتشر کرد.
کد خبر : ۷۷۲۶۶
مرکز داده

به گزارش ایبِنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از مهم ترین اقدامات دولت تدبیر وامید توسعه زیرساخت های ارتباطی و شبکه دسترسی کشور در چارچوب الزامات مصوب شورای عالی فضای مجازی در توسعه شبکه ملی اطلاعات بود.


بدین منظور  با اجرای فازهای اول، دوم و سوم، شبکه ملی اطلاعات گام‌های اساسی در  توسعه زیرساخت‌های فناوری ارتباطی برداشته شد و کشور از منظر زیرساخت‌های دسترسی آماده تحول در عرضه خدمات و محتوا شد.


اما توسعه همه جانبه شبکه ملی اطلاعات علاوه بر زیرساخت های ارتباطی نیازمند توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی و  پلتفرم‌های نرم افزاری پیشرفته در ارایه خدمات ابری است تا بتوان همراستا با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی زیست بوم تولید و ارایه محتوای وخدمات الکترونیکی بومی و داخلی را نیز  اجرایی کرد.


بحث مراکز داده یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اطلاعاتی مورد نیاز در زیست بوم تولید و ارایه خدمات و محتوای الکترونیکی است. بسیاری از سرویس‌های مبتنی بر محتوا تنها در صورتی امکان عرضه می یابند که سرمایه‌گذاری مناسب و تأمین زیرساخت‌های کیفی و ارایه خدمات ایمن مراکز داده توسعه پیدا ‌کند.


به همین منظور  سازمان فناوری اطلاعات ایران بر آن شده است تا وضعیت کیفیت و هزینه ارایه خدمات ابری مرکز داده  در کشور و مقایسه آن با برخی از سرویس‌دهنده‌های سایر کشورها و دلایل عدم توفیق در جذب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این حوزه را مورد بررسی قرار دهد.


در این گزارش که با همکاری متخصصین و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حوزه مرکز داده تدوین‌شده، سعی شده است با نگاه منصفانه‌ای موضوع توسعه مراکز داده و خدمات ابری نقد شود.


امیدواریم با ارایه این گزارش و کسب نظر از متخصصین این حوزه که می‌تواند در جهت واشکافی موضوع و تکمیل گزارش باشد بتوان با مشارکت جمعی موانع تحقق این رکن اساسی و تکمیل زیست بوم شبکه ملی اطلاعات از پیش روی فعالین حوزه فناوری اطلاعات کشور برداشته شود.


به همین منظور رایانه نامه EGOV@ITO.GOV.IR برای اخذ نظر و ایجاد تعامل با صاحبنظران و مخاطبین این حوزه برای تکمیل این گزارش اختصاص داده شده و از کلیه صاحبنظران تقاضا می شود که در تکمیل و نقد این گزارش این مجموعه را یاری کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر