بزرگ ترین بانک دیجیتال جهان در هند شروع بکار می کند

بزرگ ترین بانک دیجیتال جهان با ۵۰۰ میلیون حساب بانکی در هند ایجاد می شود.
کد خبر : ۷۸۳۶۶
بانک هندی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «پیتم پیمنتز بانک» هند قصد دارد تا بزرگ ترین بانک دیجیتالی جهان را با ۵۰۰ میلیون حساب بانکی ایجاد کند. این بانک هندی به دنبال ارائه خدمات مختلف از مدیریت ثروت تا کارت های اعتباری و تجارت بازار بورس از طریق این سامانه جدید است.  


همچنین این بانک هندی توسط بزرگ ترین پلت فورم کیف پول دیجیتال این کشور که با همین اسم هم است، پشتیبانی می شود. از جمله اهداف «پیتم پیمنتز بانک» هند ارائه خدمات حرفه ای مالی به آن دسته از کسانی است که دسترسی به این نوع سرویس ها را ندارند.


این اقدام بانک هندی را می توان همگام با سیاست های جاه طلبانه «نارندا مودی» نخست وزیر هند برای دسترسی جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری این کشور به سیستم بانکداری این کشور دانست.


در همین حال «ویجی شخار شارما» موسس «پیتم پیمنتز بانک» هند گفت: در حال پرده برداری از دارایی بازار پول خود و ارائه کارت های اعتباری هستیم و این توانایی را داریم که به شرکت ها اجازه افتتاح حساب تجاری را بدهیم. پرداخت های دیجیتال، نقطه ورود ما بود، ما می خواهیم به یک شرکت خدمات مالی یکپارچه تبدیل شویم.


البته دولت هند از فناوری های مالی با انگیزه و یک رشته از ابتکارات مانند قفسه های دیجیتال و احراز هویت کاربر بر اساس برنامه هویت دیجیتال خود، به نام Aadhaar حمایت می کند.


«پیتم پیمنتز بانک» هند می تواند خدمات سپرده ها و انتقال پول را انجام دهد اما یک بانک قرض دهنده نیست؛ ضمن اینکه توسط هولدینگ شرکت علی بابا پشتیبانی می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر