کشف قیمت یک اسناد خزانه جدید در فرابورس

معاملات فرابورس روز جاری در حالی پایان یافت که شاخص کل به سبزپوشی خود ادامه داد و در مقابل کاهش حجم معاملات، ارزش دادوستدها افزایش یافت.
کد خبر : ۷۸۸۲۱
فرابورس

به گزارش ایبِنا، در جریان بازار امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه معامله‌گران شاهد جابه‌جایی ۱۸۸ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال بودند که این میزان معامله نسبت به روز قبل از افزایش حدود ۵۰ درصدی ارزش معاملات در مقابل افت ۳۶ درصدی حجم دادوستدها حکایت داشت.


سهامداران همچنین معاملات امروز را در مجموع دو بازار اول و دوم با نقل و انتقال بیش از ۹۶ میلیون سهم به ارزش ۳۰۸ میلیارد ریال خاتمه دادند. همچنین رصد معاملات در مجموع این دو بازار نشان می‌دهد به ترتیب نمادهای «ذوب» و «زاگرس» بالاترین حجم و ارزش دادوستدها را در اختیار گرفتند.


نماد ذوب‌آهن همچنین در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی قرار گرفت و شاهد جابه‌جایی ۲۳ میلیون سهم به ارزش ۱۸ میلیارد ریال بود که ۹۴ درصد از فروش و نزدیک به ۸۷ درصد از خرید این سهم توسط سهامداران حقیقی صورت گرفت.


بازگشایی و توقف نمادها


بر این اساس نماد معاملاتی شرکت داروسازی شهید قاضی جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۹۶  متوقف شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت پتروشیمی زاگرس پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مجمع مذکور در سامانه معاملات، بازگشایی شدند. در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز ۷۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.


کشف قیمت ۸۹۱ هزار ریالی «اخزا۶۰۲»


در سوی دیگر بازار نگاهی به معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت که امروز شاهد عرضه اسناد خزانه جدیدی در نماد «اخزا۶۰۲» بود سرمایه‌گذاران ۱.۵ میلیون ورقه بدهی را به ارزش یک‌هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال دادوستد کردند.


در این بازار «اخزا۶۰۲» برای نخستین بار عرضه شد که در جریان آن هر ورقه از این اوراق حدود ۸۹۱ هزار ریال کشف قیمت شد. اوراق جدیدی که امروز عرضه شد به تعداد ۱۹ میلیون ورقه با سررسید ۱۲ شهریورماه ۹۷ است و نرخ بازده ساده آن با کشف قیمت امروز حدود ۱۲ درصد است.


به موازات دادوستدهای انجام شده در بازارهای فرابورس روز جاری شاخص کل در ادامه سبزپوشی خود رشد ۲.۶ واحدی را در پایان معاملات به ثبت رساند. نمادهای «زاگرس»، «مارون»، «شاوان» و «شراز» تا سطح ۳ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند. در مقابل دو نماد معاملاتی از گروه فلزات اساسی به نام‌های «هرمز» و «میدکو» و یک نماد از گروه سرمایه‌گذاری به نام «سرچشمه» تا سطح یک واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشته و مانع از رشد بیشتر آن شدند.


در نهایت در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز خریداران و فروشندگان این اوراق اقدام به مبادله ۷۵ هزار ورقه تسه به ارزش بیش از ۵۶ میلیارد ریال کردند و تسه آبان ماه ۹۶ بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این تابلو به خود اختصاص داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر