ورود نیروگاه برق ارومیه به بورس انرژی

نیروگاه ارومیه امروز به جمع عرضه‌کنندگان تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی اضافه می شود.
کد خبر : ۸۰۴۸۲
نیروگاه برق

به گزارش ایبِنا، تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی امروز میزبان عرضه همزمان برق توسط نیروگاه خرمشهر «با دوره مصرف میان باری و بارپایه و دوره تحویل هفتگی ۳۰ دی ماه ۹۶» به میزان ۱۷۰ هزار کیلووات در هر ساعت و ارومیه «با دوره مصرف بار پایه و دوره تحویل ماهانه بهمن ماه» به میزان ۱۰ هزار کیلووات در هر ساعت است. بر اساس این گزارش، این نخستین عرضه کالای برق نیروگاه ارومیه در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی می‌باشد.


همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، روز گذشته در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر یک میلیون و ۵۱۰ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۵ میلیارد و ۹۰  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


معاملات بازار برق


افزون بر این، بازار برق بورس انرژی شاهد معامله ۲۷۴ هزار قرارداد معادل ۳ میلیون و ۱۴۶ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۷۹۲ میلیون ریال بود و نمادهای بارپایه،   کم‌باری و بارپیک با متوسط قیمت ۲۷۷، ۲۲۷ و ۳۵۰ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.


این گزارش می افزاید در آغاز جلسه معاملاتی روز گذشته نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۴ بهمن ماه ۹۶ گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه  ۲۹ دی ماه ۹۶  در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.


در عین حال کالاهای برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۲ و ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، سی اس او و پروپیلن پالایش نفت شازند و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل عرضه شد.


همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز و بندرعباس در رینگ داخلی و نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل عرضه شد. در نهایت حجم کل معاملات صورت ‌گرفته به ۸۱۵.۳ تن و به ارزش بیش از ۷۳ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر