09 اسفند 1396 - 11:13

عرضه ۵ هزار تن گازوئیل به مقصد عراق در بورس انرژی

عرضه ۵ هزار تن گازوئیل در آخرین روز معاملاتی هفته جاری به مقصد عراق در بورس انرژی نهایی می شود.
کد خبر : ۸۲۷۹۶
بورس انرژی

به گزارش ایبِنا، پتروشیمی پارس در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش گاز فجر جم، گاز مایع پالایش گاز سرخون و قشم، نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین الملل عرضه می شود.


همچنین امروز عرضه ۵ هزار تن گازوئیل به مقصد عراق در کنار عرضه ۵.۵۰۰  تن گازمایع در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی انجام می شود.


تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد


این گزارش می افزاید: در جریان معاملات روز گذشته در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر، نماد «سنفت۹۷۱»، به میزان ۳۴.۲۲۲  قرارداد به ارزش بیش از۱۰۱ میلیارد و ۵۳۷  میلیون ریال، نماد «سبندر۹۷۱» به میزان ۱.۶۰۰  قرارداد به ارزش بیش از۴۲  میلیارد و ۹۸۹  میلیون ریال و در نماد «سمپنا۹۷۱» به میزان ۵۷۸  قرارداد با ارزش بیش از یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


بازار برق


افزون بر این، بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله ۳۸۰ هزار قرارداد معادل ۱۲ میلیون و ۹۹۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۴ میلیارد و ۶۲۱ میلیون ریال بود که سهم بازار فیزیکی برق بورس انرژی با عرضه نیروگاه دماوند و حضور دو مصرف کننده جدید برق از این معاملات ۷ میلیون و ۴۴۰ هزار کیلووات ساعت برق بود.


لازم به ذکر است با اضافه شدن دو مصرف کننده جدید، تعداد کدهای صادره برای مصرف کنندگان نهایی بازار برق بورس انرژی به عدد ۱۸ رسید.


تحرک نمادها


شایان ذکر است در روز گذشته، نمادهای میان‌باری با متوسط قیمت ۲۵۶ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.


گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی این روز کاری، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۹ فرودین ۹۷  گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۲ اسفند ۹۶ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۱۲ اسفند ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر