19 اسفند 1396 - 11:07

راه اندازی سرویس پرداخت اشتراک در ۲۰ بانک کشور ، فروردین ماه

بنیان‌گذار شرکت فین‌تکی زرین‌پال در مراسمی از ارائه سرویس subscription payment برای استفاده از سرویس‌های ۲۰ بانک بزرگ کشور در فروردین‌ماه سال آتی خبر داد.
کد خبر : ۸۳۲۹۵
فین‌تک

به گزارش ایبِنا، مصطفی امیری، در مراسم رونمایی از لوگو و برند زرین‌پال با هویت بصری جدید، از عرضه سرویس subscription payment در فروردین‌ماه سال آتی خبر داد و گفت: سرویسی که ما به زودی عرضه می‌کنیم برای افرادی است که می‌خواهند پرداخت‌های ماهیانه داشته باشند و ما در نیمه اول فروردین مستندات آن برای استفاده از ۲۰ بانک بزرگ خصوصی را روی وبسایت خود منتشر می‌کنیم.


وی در ادامه تعریف خود از فین‌تک را این‌گونه بیان کرد: فین‌تک ترکیب دو واژه  financial و  technology است که به مفهوم ساده می‌توان گفت هر جایی که پول به وسیله تکنولوژی رد و بدل می‌شود فین‌تک است یا هرجا اقتصاد با تکنولوژی ترکیب شده فین‌تکی تولید شده است به طبع ما در صنایع مختلف، بیمه و بخش سرمایه‌گذاری انواعی از فین‌تک را داریم.


امیری ادامه داد: شاید این سؤال به وجود بیاید که با وجود بانک‌ها و بنگاه‌های بزرگ که می‌توانند تکنولوژی را بخرند و عرضه کنند چه نیازی به ارگان‌های کوچک و جدیدی است که در این حوزه ارزش‌آفرینی کنند، اما در بحران اقتصادی آمریکا بانک‌ها و نهادهای مالی برای کنترل بودجه خود روی اولین چیزی که دست گذاشتند تکنولوژی بود تا بتوانند از بحران اقتصادی خارج شوند. در این میان افراد تیزهوش ایده‌های متفاوتی را راه‌اندازی کرده و محصولات جدید ارائه دادند و بانک‌ها را کنار گذاشتند.


به گفته وی، دو اتفاق مهم رخ داده است که می‌تواند سبب تولید ایده‌های جدید فین‌تکی شود، اتفاق اول بحران مالی در بانک‌ها است و اتفاق دوم ظهور بلاکچین و ارزرمزها است.


امیری با اشاره به این موضوع که بلاکچین یکی از اختراعات بزرگ بشری در طول ده سال گذشته بوده است اظهار  داشت: ما دیگر زمان نداریم که سال‌ها طول بکشد تا تکنولوژی مثل خودرو پذیرفته شود. برای تکنولوژی مثل بلاکچین اگر بر بستر موبایل سوار شود حداکثر ۱۰ سال وقت داریم تا آینده شغلی خود را شکل دهیم و از همم اکنون باید برای استفاده از بلاکچین در کسب و کارها برنامه‌ریزی کنیم.هم اکنون در کشور هنوز امضای دیجیتال راه‌اندازی نشده و فرصت مناسبی برای راه‌اندازی آن توسط بلاکچین است.


برچسب ها: شبکه بانکی فین تک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر