یک مقام رسمی بورس تهران :

جذب سرمایه ها و تامین مالی در بورس عمیق تر می شود

یک مقام رسمی بورس تهران اعلام کرد: جایگاه بورس در جذب گسترده سرمایه و تامین مالی بخش خصوصی و عمومی از نظر سهولت در دسترسی به منابع، نرخ تامین آن و همچنین بازده ایجاد شده منحصر بفرد است.
کد خبر : ۸۷۶۳۱
طرح

به گزارش ایبِنا، حمید روح بخش مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران ضمن بیان مطلب فوق افزود: در سال های اخیر متوسط تامین مالی سالانه از طریق ابزارهای مختلف بورس تهران در حدود ۲۰۰۰۰ میلیارد تومان به ازای هر سال از طریق درگاه های عرضه اولیه، اوراق بدهی، اختیار فروش تبعی و افزایش سرمایه محقق شده است.


وی با اشاره به اینکه توجه دولت به نقش بازار سرمایه در جذب سرمایه و تامین مالی بخش خصوصی و دولتی، فرصت های مناسبی برای رشد بازار فراهم کرده است؛ گفت: جایگاه بورس در جذب گسترده سرمایه و تامین مالی بخش خصوصی و عمومی از نظر سهولت در دسترسی به منابع، نرخ تامین آن و همچنین بازده ایجاد شده منحصر بفرد است.


روح بخش با دعوت از کلیه سرمایه گذاران گفت: سرمایه گذاران با توجه به ریسک و بازده مورد انتظار امکان حضور و فعالیت در بورس را دارند و می توانند از طریق ابزارهای متنوع معاملاتی از قبیل سهام، اوراق بدهی، صندوق های قابل معامله، اوراق اتی، اختیار خرید و فروش و صندوق های سرمایه گذاری مشترک با مطالعه و تحلیل سرمایه گذاری کنند و بدین وسیله در رشد و توسعه اقتصادی کشور مشارکت کنند.


وی با بیان اینکه ورود نقدینگی با حجم انبوه به بازارهایی از قبیل طلا، ارز و مسکن در مسیر تامین مالی قرار نمی گیرد بلکه با ایجاد تورم، هزینه خانوار افزایش می دهد؛ خاطرنشان کرد: در حالی که ورود وجوه به بورس در مسیر تامین مالی طیف گسترده ای از واحدهای اقتصادی قرار می گیرد و رشد و شکوفایی بنگاه ها را تسریع می کند و به تبع آن افزایش قیمت اوراق بهادار محقق می شود که این افزایش تاثیری به تورم نداشته و هزینه خانوار را افزایش نمی دهد بلکه عایدی آنها را از سرمایه گذاری در اوراق بهادار افزایش می دهد.  


مدیر روابط عمومی و اموربین الملل بورس تهران تاکید کرد: کلیه سرمایه گذاران به دور از شتابزدگی با تحلیل و مطالعه در بازار فعال باشند. اشخاصی که تمایل دارند از ریسک بازار فاصله بیشتری داشته باشند می توانند از ابزار غیر مستقیم صندوق ها بهره گیری کنند. سرمایه گذاران در هر حالتی از روند بازار، برای کنترل ریسک، سبدی از سرمایه گذاری را با تنوع مناسب طراحی کنند.


وی با بیان اینکه سرمایه گذاران مبتدی باید برای فعالیت در بازار سرمایه آموزش ببینند افزود:  بورس تهران در سطح کشور و از طریق ۲۲ تالار و دفتر منطقه ای با برگزاری کلاس های آموزشی، اطلاعات اولیه را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.


روح بخش بهره گیری از خدمات مشاوره در بازار سرمایه را برای سرمایه گذاران مطرح کرد و گفت: شرکت های مشاور سرمایه گذاری، سبد گردان ها، کارگزاران و کارشناسان خبره گزینه هایی هستند که می توانند به سرمایه گذاران مشاوره های حرفه ای و تخصصی ارائه می کنند و بهینه است از خدمات آنها استفاده کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر