06 مرداد 1397 - 16:18

کشت و صنعت پارس روانه بورس می‌شود

مشاور مدیر عامل سازمان خصوصی سازی گفت: برخی ادعاها مبنی بر واگذاری کشت و صنعت مغان به قیمتی کمتر از نرخ پایه درست نبوده و نسبت به قیمت اعلام شده در دو نوبت آگهی، به نرخ بالاتر فروخته شده است.
کد خبر : ۸۹۰۷۴
نشست خبری رییس سازمان خصوصی سازی

به گزارش ایبِنا، جعفر سبحانی؛ مشاور مدیر عامل سازمان خصوصی سازی از معامله بلوک ۱۰۰ درصدی سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۰۷ هزار سهم این شرکت در روز دوم مرداد امسال خبر داد و گفت: با این مزایده در حالی رقم قابل قبولی از حجم واگذاری‌های سازمان خصوصی در عملکرد شش ماهه رقم خورد که بر خلاف واگذاری‌های قبلی، حصه نقدی این معامله به جای درصد مشخصی معادل با یک هزار میلیارد ریال تعیین شد.


به گفته وی، ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای این مزایده به قیمت پایه هر سهم ۵ هزار و ۵۳۴ ریال و ارزش کل پایه ۱۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۸۸۶ میلیون و ۹۳۸ هزار ریال قیمت‌گذاری شده بود که با رقابت چند گروه در نهایت از سوی یک شرکت حقوقی خریداری شد. همچنین سپرده شرکت در این واگذاری نیز معادل با مبلغ ۵۲۸ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۴۰ ریال تعیین شده است.


سبحانی با بیان اینکه اعلام نام خریدار تا زمان قطعیت معامله ظرف بیست روز آینده به طور رسمی منتشر نخواهد شد، عنوان کرد: برخی ادعاها مبنی بر واگذاری این بلوک به قیمتی کمتر از قیمت پایه کذب محض بوده و نسبت به قیمت اعلام شده در دو نوبت آگهی، بالاتر فروخته شده است.


وی برخورداری از دو سال تنفس در پرداخت اولین قسط و همچنین تعیین اقساط ۹ ساله با سود ۱۰ درصد برای بخش خصوصی و ۱۳ درصد برای بخش شبه دولتی را از مزیت‌های این واگذاری اعلام کرد و گفت: بر خلاف واگذاری‌های قبلی که به طور معمول حصه نقدی به طور درصدی از کل مبلغ دارایی قابل واگذاری اعلام می‌شد، سازمان خصوصی سازی با مصوبه هیات وزیران اعلام درصد برای حصه نقدی را در آگهی منتشر شده حذف و مبلغ ثابت ۱۰۰ میلیارد تومان را جایگزین کرد.


مشاور سازمان خصوصی سازی با اشاره به نمایندگان دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان حسابرسی در روز بازگشایی پاکات مزایده کشت و صنعت و دامپروری مغان یادآور شد: این مزایده با حضور چند خریدار رقابت شد و در نهایت از سوی یک شرکت خصوصی دارای تخصص در بخش کشاورزی و محصولات وابسته خریداری شد.


سبحانی درباره زمان عرضه اولیه سهام شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس نیز گفت: سهام این شرکت هم اکنون در مرحله قیمت گذاری است که از طریق بورس برای اولین بار عرضه عمومی می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر