20 مرداد 1397 - 12:42
گزارش میدانی خبرنگار ایبِنا؛

فروش ارز مسافرتی در صرافی‌ها/ هر یورو ۱۳ هزار تومان

صرافی های مجاز و تحت نظارت بانک مرکزی با ارائه مدارک و مستندات لازم به مسافران به قمیت ۱۳ هزار تومان می فروشند که البته قیمت کارمزد نیز به آن اضافه می شود.
کد خبر : ۸۹۷۵۱
اولین روز بازگشایی بازار ارز بدون معامله

به گزارش خبرنگار ایبِنا، با اجرایی شدن بسته جدید ارزی بانک مرکزی از روز ۱۶ مرداماه، صرافی ها نیز با دریافت اسناد و مدارک مورد نیاز از جمله گذرنامه و روادید مسافران خارجی، اقدام به فروش ارز مسافرتی به متقاضیان کرده اند.


همزمان میدان فردوسی از دلالان ارز خالی شده؛ هرچند که همچنان تعدادی از آنها در چهارراه استانبول حضور داشته و به قیمت توافقی اسکناس ارز را به خریداران می فروشند. همزمان تعداد زیادی از مردم عادی که نیازهای ارزی از جمله ارز مسافرتی، ارز دانشجویی و غیره داشتند در میدان فردوسی حضور داشته و به صرافی ها مراجعه می کردند. با این حال برخی از صرافی ها همچنان از خرید و فروش ارز خودداری کرده و این موضوع را موکول به آینده و مشخص شدن جزییات بیشتر بسته ارزی بانک مرکزی کرده بودند.


فاصله ۳۰۰ هزار تومانی خرید و فروش سکه


همچنین در حالی که صرافی ها هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) را ۴ میلیون تومان می فروشند، اما این سکه را بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نمی فروشند که نشانگر فاصله ای ۳۰۰ هزار تومانی بین خرید و فروش آن است.


از سوی دیگر بر روی تابلوی صرافی ها قیمت فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده و قیمت خرید آن از فروشندگان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان؛ این قیمت نیز فاصله ۳۰۰ هزار تومانی بین خرید و فروش را نشان می دهد.


براین اساس صرافی ها هر قطعه سکه نیم بهار آزادی را یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خریداری و یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می فروختند. هر قطعه سکه ربع بهار آزادی نیز ۹۵۰ هزار تومان فروخته و ۸۳۰ هزار تومان خریداری می شد. هر قطعه سکه گرمی نیز ۴۹۰ هزار تومان فروخته و ۴۰۰ هزار تومان خریداری می شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر