04 شهريور 1397 - 15:52

معامله ۸۲۸ میلیون اوراق در فرابورس

معامله بیش از ۸۲۸ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۷۳۹ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال در فرابورس روز جاری صورت گرفت.
کد خبر : ۹۰۴۲۰
فرابورس

به گزارش ایبِنا، دومین روز معاملاتی شهریورماه ۹۷ در فرابورس با افزایش ۱۶ واحدی شاخص کل و رسیدن آن به ارتفاع ۱۵۶۱ واحدی به پایان رسید و بدین ترتیب آیفکس بار دیگر در بالاترین ارتفاع تاریخی خود ایستاد و در سطح جدیدی قرار گرفت که نمادهایی از گروه‌های مختلف در رشد یک درصدی آن سهیم بودند.


بیشترین افزایش قیمت


سه نماد «زاگرس»، «ذوب» و «شراز» که به ترتیب به گروه‌های محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی تعلق دارند امروز یکشنبه ۴ شهریورماه تا سقف ۴ واحد در رکوردشکنی شاخص کل نقش داشتند.


از طرف دیگر نمادهای «وسبحان» و «ریشمک» شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و نماد «شرانل» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد؛ این در حالی بود که سه نماد «ذوب»، «شغدیر» و «سمگا» پُربیننده‌ترین نمادهای معاملات روز جاری شناخته شدند.


بازار اول و دوم


معاملات سهام در دو بازار اول و دوم امروز با جابه‌جایی ۴۷۴ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «ذوب» در پی تغییر مالکیت نزدیک به ۱۵۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۸۴ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.


از طرف دیگر، بازار پایه در روزی که گذشت میزبان دادوستد ۳۴۲ میلیون سهم به ارزش ۶۰۸ میلیارد ریال بود. این بازار بنابر اعلام قبلی فردا دوشنبه ۶ شهریورماه ۹۷ شاهد توقف نماد معاملاتی ۲۶ شرکت در پایان معاملات به دلیل جابه‌جایی این نمادها میان تابلوهای ب و ج بازار پایه خواهد بود. در سمت دیگر بازار معاملات اوراق بدهی، اوراق تسه و ETF در بازار ابزارهای نوین مالی امروز با دست‌به‌دست شدن ۱۲ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال به پایان رسید.


اسناد خزانه اسلامی


به‌علاوه، عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی درنماد «اخزا ۷۰۱» امروز با تعیین قیمت ۹۲۸ هزار ریالی برای این اوراق به اتمام رسید. در جریان عرضه اولیه این اوراق که در تاریخ ۲۰ آذرماه ۹۷ سررسید می‌شود، افزون بر ۱۱۲ هزار ورقه به ارزش بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال به سبد حقوقی‌ها ریخته شد.


امروز همچنین نماد «تملی ۷۰۵۱» مربوط به حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی مرداد ماه سال ۱۳۹۷ گشایش یافت که اعتبار این نماد معاملاتی جهت نقل و انتقال تا تاریخ ۱۵ مردادماه ۹۹ خواهد بود.


در نهایت، فرابورس در روزی که گذشت میزبان معامله بیش از ۸۲۸ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۷۳۹ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال بود که این میزان از معاملات در بیش از ۹۴ هزار نوبت معاملاتی اتفاق افتاد.


برچسب ها: فرابورس معامله
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها