06 شهريور 1397 - 08:53

کاهش ۱۲ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن

ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۹۰۴۹۷
اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در پنجمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۲۲ روز معاملاتی تعداد ۱۳میلیارد و ۷۴۸میلیون ورقه بهادار در ۱۴۴۳ هزار نوبت به ارزش ۹۱هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۲۰۹ درصدی حجم، افزایش ۱۲۳درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۵۲درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۶۲۵میلیارد ورقه و و میانگین ارزش معاملات نیز ۴۱۶۰ میلیارد ریال بوده است. همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۲۸۰۱میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶هزار و ۶۵۴میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۶۶۳۰میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۱هزار و ۱۷۵میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۳۶۷و ۵۶۰درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۲۱۸درصدی حجم و افزایش ۴۵درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مردادماه سال ۹۶ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۶۱میلیون اوراق بدهی به ارزش ۵۱هزار و ۹۸۲میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۳۰۴درصدی حجم و افزایش ۲۵۰درصدی ارزش معاملات این بازار در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۲۵۰میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۳ میلیارد و ۹۶۳میلیون ریال و ۱.۹ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش یک میلیارد و ۲۸۸ ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۳۰۲درصدی حجم و ۴۰۷درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۳درصدی حجم و کاهش ۱۲درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مردادماه پارسال دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر