16 شهريور 1397 - 12:29

توضیح وزیر صمت درباره احتکار ۸۸۴۵ دستگاه خودرو

وزیر صمت گفت: تاخیر به وجود آمده در تحویل خودروها به دلیل عدم تامین قطعات ریز خودروها بود که می‌بایست از طریق واردات تامین می‌شد.
کد خبر : ۹۰۹۵۱
محمد شریعتمداری

به گزارش ایبِنا، محمد شریعتمداری با اشاره به اینکه ظن احتکار ۸۸۴۵ دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو یک موضوع غیر کارشناسی شده بود، اظهار داشت: تاخیر به وجود آمده در تحویل خودروها عمدتاً به دلیل عدم تامین قطعات ریز خودروها بود که می‌بایست از طریق واردات تامین می‌شد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین قطعات ریز خودروهای ایران‌خودرو تبریز و آماده‌سازی جهت تحویل به متقاضیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: مقدمات تامین قطعات موردنیاز خودروهای شرکت ایران‌خودرو تبریز فراهم بوده و بزودی با تامین قطعات خودروها آماده واگذاری می‌شود.


شریعتمداری تاکید کرد: صنایع و واحدهای بزرگی که توانسته‌اند در حوزه‌های اشتغال، تولید و کارآفرینی زمینه رونق اقتصادی را فراهم کرده‌اند لازم است از سوی مسئولان حمایت شوند. وی با تاکید بر اینکه سالانه نزدیک به یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود، گفت: اینکه تعدادی خودرو در انبار خودروسازی‌ها وجود داشته باشد نمی‌توان به‌ منزله احتکار قلمداد کرد و اگر به صنایعی که توان ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تولید دارند اینگونه نگاه شود یقیناً بی‌مهری در قبال فعالیت‌های آنهاست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر